به گزارش ایسنا، داود قربانیان در دویست و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت خدماتی شهروند، گفت: در خصوص اسناد فروشگاههای شهروند بخش زیادی مربوط به املاک شهروند میشود. به شکلی که شعب صادقیه، جلال و... داخل اراضی سازمان میادین است که ما باید اسناد آنها را تفکیک کنیم. این موضوع در پیچ و خم سازمان اسناد قرار گرفته ولی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و امیدواریم تفکیک اسناد این فروشگاهها صورت بگیرد.
وی افزود: در مورد دعاوی شرکت شهروند نیز در ابتدای قبول نمایندگی شما و امانتدار شما در این شرکت، پروندههای بسیاری وجود داشت و پروندههای فعلی نیز همه مربوط به سال ۹۱ است که رسوب کرده و پرونده جدیدی نداریم. بعضا پیمانکارانی که از همان سالها به کار گرفته شدهاند، با آنها تسویهحساب نشده و این پروندهها باقی مانده است. اما این فرایند در حال پیگیری است.
قربانیان تأکید کرد: تلاش کردهایم پروندههای حقوقی را حل و فصل کنیم. بخش زیادی همانند اختلاف با بانک آینده را حل کردیم و برخی نیز هنوز در کش و قوس حقوقی است. بیتردید یکی از موضوعات در مورد صحت فرایندها که بهرهگیری از سیستمها و نرمافزارهاست، میتواند در این حوزه کمک بسیاری کند البته باید این نرمافزارها از شرکتهای معتبر خریداری شود.
مدیر عامل شرکت شهروند در تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته نیز گفت: فروش تعدادی شهروند از سال ۱۴۰۰ به سال ۱۴۰۱، ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است و از سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲، ۱۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین رشد سود این فروشگاه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبلتر از آن، ۱۵۷ میلیارد تومان به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در همین سال ۹ هزار و ۴۳۰ متر به سطح فروش شرکت شهروند اضافه شده است و سود ناویژه شهروند علیرغم کنترل بازار ۵۴.۶ درصد رشد داشته است. دوره گردش کالای شهروند نیز که هفت مرتبه بوده در سال ۱۴۰۲ به ۹ مرتبه افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: شهروند سرمایه گرانبهایی برای شهرداری تهران است که اگر مورد توجه قرار گیرد شهرداری میتواند در آینده از آن بهرهبرداری مناسبی انجام دهد.
به گفته قربانیان، فروشگاههایی مثل شهروند به پرورشگاه کالاهای دیگر شرکتها تبدیل شده و اگر این مجوز را داشت که بتواند با برند خودش کالاهایی را تولید و عرضه کند، میتواند کاهش قیمت تمام شده را عملیاتی کند.
در ادامه این جلسه چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شهروند یک دستگاه خدماتی شهرداری تهران است که باید به شهروندان خدمترسانی مناسبی داشته باشد. جذب مشتری در این شرکت بیشتر از سود برای ما حائز اهمیت است. بیتردید یکی از راههای جذب مشتری بیشتر پایینتر نگه داشتن قیمت کالاهاست که قطعا فروش را نیز افزایش میدهد.
به گزارش ایسنا، نهایتا پس از بحث و بررسی گزارش حسابرسی شرکت خدماتی شهروند با اکثریت آراء اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.
انتهای پیام