استاندار چهارمحال و بختیاری:

سرشماری کشاورزی به جامعه هدف و مردم اطلاع‌رسانی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه، گفت: لازم است از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و نشریات به منظور اطلاع‌رسانی این امر به جامعه هدف و مردم استفاده شود.

غلامعلی حیدری ۱۵ مهرماه در اولین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از موضوعات مهم کشور بحث آمار و در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی دقیق است، در حقیقت با در اختیار داشتن آمار می‌توان برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داد، چه بسا آمار بخش کشاورزی نیز امر بسیار مهم در مباحث تولید و ... به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از اثرات سرشماری در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی خوب به منظور برنامه‌ریزی دقیق است، در اختیار داشتن آمار دقیق می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی دقیق برای تامین اعتبار و کاهش چالش‌ها شود.

حیدری گفت: در حقیقت نتیجه سرشماری جدید می‌تواند وضعیت موجود بخش کشاورزی را برای برنامه‌ریزی‌های آینده مشخص کند، بنابراین لازم است همه نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند تا به بهترین نحو ممکن آمارگیری انجام شود.

وی بر ابلاغ مسئولیت هر عضو از ستاد و تشکیل جلسات به صورت منظم و هفتگی تاکید کرد و گفت: در ذیل این ستاد کمیته‌ها تشکیل و مصوبات استانی به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شود، از طرفی باید دست‌اندرکاران امر سرشماری آموزش‌های دقیق و توجیهی را به صورت شفاف دریافت کنند تا سرشماری با کمترین مشکلات مواجه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از این کار پشتیبانی جدی کنند تا آمارگیری دقیق انجام شود، همچنین لازم است از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و نشریات به منظور اطلاع رسانی به جامعه هدف و مردم استفاده شود، تعاونی‌ها و اصناف مربوطه، مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کشاورزان پیش از آغاز سرشماری توجیه شوند، آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌ها صورت گیرد.

حیدری بیان کرد: در حقیقت اگر به خوبی آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی صورت گیرد استقبال از سرشماری عمومی کشاورزی مطلوب خواهد بود، همچنین لازم است تیم بازرسی از دبیرخانه ستاد از روند، فرایند و عملکرد شهرستان‌ها بازدید میدانی انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: هرچه آمار سرشماری دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد می‌تواند در جلوگیری از پرت‌ها، اسراف‌ها و اخذ تصمیمات موثر باشد. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071511615
  • خبرنگار : 50123