از ابتدای جنگ غزه فعالیت ۲۳ بیمارستان متوقف شده است

پس از گذشت حدود یک سال از جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۲۳ بیمارستان از مجموع ۳۸ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۹۸۶ تن در بخش بهداشت و درمان در نوار غزه شهید شده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد فعالیت ۱۳۰ آمبولانس نیز در نتیجه هدف قرار گرفتن و آسیب رسیدن به آنها طی این یک سال متوقف شده است. همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد ۲۳ بیمارستان از مجموع ۳۸ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

در آستانه یک ساله شدن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اشغالگران همزمان با حملات به مناطق مختلف این باریکه عملیات جدیدی در اردوگاه جبالیا در شمال آغاز کرده و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی از عملیات نظامی در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داده و مدعی شد هدف از آن نابودی زیرساخت‌های نظامی است. این حملات از شب گذشته آغاز شده به طوری که تاکنون بیش از ۵۰ مورد حمله به مناطق مختلف شمال نوار غزه انجام شده است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت حدود یک سال از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071511598
  • خبرنگار : 71588