یزد میزبان مسابقات دو و میدانی کارگران قهرمانی و انتخابی تیم ملی کشور

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از انتخاب اعضای تیم ملی دو و میدانی کارگران کشور جهت حضور در رقابت‌های سال آینده یونان در جریان برگزاری مسابقات یزد خبر داد.

«محمدرضا فلاحتی» امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه در نشست با خبرنگاران با اشاره به میزبانی یزد از برگزاری مسابقات دو و میدانی کارگران و کارخانجات کشور در هفته جاری، تصریح کرد: این رقابتها عملاً از سه‌شنبه هفدهم مهر ماه آغاز و تا جمعه بیستم مهر ماه با پیش بینی حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات علاوه بر تعیین نفرات برتر کارگران کشور در ورزش دوو میدانی، نفرات برگزیده تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی سال آینده که در کشور یونان برگزار می‌شود نیز انتخاب خواهند شد.

فلاحتی عنوان کرد: این مسابقات در ۱۰ ماده ورزشی رشته دو و میدانی طی مدت دو روز در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار خواهد شد به طوری که رقابتهای بخش بانوان روز چهارشنبه هجدهم مهر ماه و مسابقات آقایان در روز جمعه بیستم مهر ماه برگزار می‌شود.

وی از سیاست‌های سال‌های اخیر این اداره کل در بخش ورزش کارگران را میزبانی مسابقات کشوری خواند و تصریح کرد: خوشبختانه زیرساختهای مناسبی نیز در این رابطه تامین شده و شاهد اقدامات خوبی هم از سوی بخش خصوص و فعالان حوزه تولید در استان هستیم.

به گفته این مسئول، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، رتبه استان یزد در هیات ورزش کارگری از جایگاه نهم در سال ۱۴۰۰ به رتبه سوم طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ارتقا یافته و امیدواریم در سالهای آتی باز هم شاهد ارتقای این جایگاه باشیم.

وی به برخی اقدامات انجام شده در حوزه ورزش کارگری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان که جایگاه یزد را در سال گذشته به رتبه نخست کشور به لحاظ عملکردی قرار داده است، اشاره و در این باره خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر ۳۸ میلیارد تومان از منابع مختلف اعم از سفرهای ریاست جمهوری و وزارتخانه به طرح‌های نیمه تمام ورزشی کارگران استان که بعضاً سالها بلاتکلیف مانده بود مانند تکمیل استخر کارگران اردکان، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران ابرکوه و مجموعه رفاهی کارگران در شهر یزد هزینه شد.

فلاحتی افزود: همچنین در حوزه مسابقات ورزشی نیز در سالهای اخیر شاهد برگزاری المپیاد ورزش کارگری با حضور قابل توجه کارگران استان در راستای ارتقای سلامت اقشار فعال در این حوزه بودیم و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی واحدهای تولیدی استان در این زمینه صورت گرفته است.

«ابراهیم زینل پور» معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش کارگری استان، پیش بینی کرد که دومین برنامه کویرنوردی کارگران کشور در بهمن ماه سال جاری به میزبانی یزد برگزار شود.

به گفته وی، کارگران یزدی تنها در مرکز استان با وجود ۱۹ فضای ورزشی در ۳۳ رشته فعالیت دارند و در شهرستانهای تابعه استان نیز ۱۱ مجموعه کارگری در کنار تعدادی فضاهای ورزشی دیگر برای فعالیتهای ورزشی کارگران وجود دارد.

«جمال تقی نژاد» رئیس هیات ورزش کارگری یزد هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این هیات ورزشی، به تشریح برنامه‌های آتی هیات پرداخت.

انتهای پیام  

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071511593
  • خبرنگار : 50214