رژیم منهای ۷۰ سال

هم‌اکنون اتحاد میدانی محور مقاومت به شکل ملموس و مؤثر ایجاد شده است. از طرفی عمق ۷۵ سال جنایت و فجایع، کفتارصفتی، کودک‌کشی برای جهانیان آشکار شده است. پرچم وهم‌آلود ابهت و اقتدار پوشالی نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی به زیر کشیده شد و خیزش افکار عمومی علیه همکاری غرب با رژیم صهیونیستی در تبهکاری و جنایت‌های بی‌شرمانه در غزه هر روز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، صبح نو در گزارشی با این عنوان در سالروز هفتم اکتبر یعنی عملیات طوفان الاقصی که اسرائیل را ۷۰ سال به عقب برد نوشته است:

سال گذشته در چنین روزهایی (۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش مصادف با ۷ اکتبر ۲۰۲۳م) نیروهای حماس مستقر در نوار غزه، با طراحی و اجرای عملیاتی غافلگیرانه، به سرزمین‌های در اشغال اسرائیل حمله کردند. در دقایق ابتدایی این عملیات، پنج هزار راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. پس از آن، نظامیان حماس با عبور از دیوار حائل بین نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی، وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند.
در ساعات اولیه عملیات،‌ گروهی از نظامیان صهیونیستی توسط حماس دستگیر و به‌عنوان اسیر به غزه منتقل شدند. با شروع موج حملات، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد. تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات از جانب نیروهای حماس، نزدیک به ۱۰۰۰ نفر و نقاط عملیاتی ورودی به خاک‌های اشغالی، ۱۵ نقطه معرفی شده است. براساس آمارهای اسرائیل، تا روز دوازدهم پس از آغاز عملیات حماس به مناطق اشغالی، ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۵۰۰ نفر زخمی شدند.
پس از انتشار خبر این عملیات در رسانه‌ها، مسلمانان در کشورهای مختلف همچون ایران، یمن، افغانستان، سوریه، لبنان، عراق و... به شادی پرداختند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، این عملیات را شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.  همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه حماس را گروه آزادی‌بخش توصیف کرد که برای دفاع از سرزمینش می‌جنگد. علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران، این عملیات را تحولی بزرگ در جهان اسلام ارزیابی کرد.
آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را برای اقدام بازدارنده در حمایت از رژیم اسرائیل به منطقه اعزام کرد.
 
عملیات طوفان الاقصی چرا انجام شد؟
درباره چرایی و دلایل انجام عملیات طوفان الاقصی زیاد گفته شده؛ اما بهترین روایت و دلایلی که موجب شد این عملیات انجام شود، توسط خود جنبش حماس در یک پیام ۱۸ صفحه‌ای ارائه شد.
جنبش حماس در این پیام که تحت عنوان «این روایت ماست... چرا عملیات طوفان الاقصی؟» منتشر شد، درباره زمینه‌های شکل‌گیری عملیات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نوشت: «نبرد ملت ما با رژیم اشغالگر و استعمار در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز نشد، بلکه ۱۰۵ سال قبل و در نتیجه اشغالگری کلید خورد. مردم ما ۳۰ سال تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال تحت اشغال رژیم صهیونیستی زندگی کردند.»
حماس افزود: «ملت ما ده‌ها سال است که از انواع ظلم، بی‌عدالتی، مصادره حقوق اولیه و سیاست‌های آپارتاید رنج برده‌اند و نوار غزه بیش از ۱۷ سال است که از یک محاصره خفه‌کننده‌ رنج می‌برد، طوری که آن را به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان تبدیل کرده است. نوار غزه از پنج جنگ ویرانگر رنج برد و هر بار اسرائیل آغازگر آن بود. از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳، رژیم اشغالگر ۱۱ هزار و ۲۹۹ فلسطینی را شهید و ۱۵۶ هزار و ۷۶۸ نفر دیگر را زخمی کرد که اکثریت آنها غیرنظامی بودند.»
جنبش حماس در پیام خود درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در سایه بی‌توجهی جامعه بین‌الملل نیز تأکید کرد: «سفیر اسرائیل در سازمان ملل گزارش شورای حقوق بشر را در برابر نمایندگان کشورهای جهان پاره کرد. «اسرائیل» عملا امکان تشکیل کشور فلسطین را از طریق کارزار شدید برای دو برابر کردن شهرک‌سازی و یهودی‌سازی کرانه باختری از بین برده است. حال سوال این است که آیا در این شرایط ملت ما باید به انتظار و حساب باز کردن روی سازمان ملل و نهادهای ناتوان آن ادامه دهند؟»
در بخش دیگری از پیام حماس درباره دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی نیز آمده بود: «عملیات طوفان الاقصی گامی ضروری و پاسخی طبیعی برای مقابله با طرح‌هایی بود که برای نابودی مسأله فلسطین طراحی شده بود. این عملیات همچنین برای مقابله با برنامه‌های «اسرائیل» برای تسلط بر سرزمین فلسطین، یهودی‌سازی آن و به دست گرفتن کنترل مسجد الاقصی بود. «طوفان الاقصی» برای پایان دادن به محاصره ناعادلانه نوار غزه و گامی طبیعی در چارچوب رهایی از اشغال ضروری بود. عملیات مقاومت همچنین گامی طبیعی برای دستیابی به استقلال و آزادی مانند سایر ملل جهان و حق تعیین سرنوشت بود. طوفان الاقصی گامی طبیعی به سوی تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس بود.»
حماس همچنین درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط مقاومت تأکید کرده بود: «در هفتم اکتبر، عملیات طوفان الاقصی مراکز نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و به دنبال دستگیری نظامیان دشمن برای آزادی اسرای فلسطینی بود. ما با پرونده غیرنظامیانی که اسیر شده بودند تعامل مثبت داشتیم و از روز اول به دنبال آزادی هر چه سریع‌تر آنها بودیم. آنچه اشغالگران در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان اسرائیلی توسط گردان‌های القسام در حمله هفتم اکتبر تبلیغ می‌کنند، تهمت محض و دروغ است.
رزمندگان القسام غیرنظامیان را هدف قرار ندادند و بسیاری از آنها توسط نیروهای پلیس و ارتش اسرائیل به دلیل سردرگمی آنها کشته شدند و طبق تأیید منابع اسرائیلی، کذب بودن ادعای کشتن ۴۰ نوزاد با قطعیت ثابت شده است.»
حماس افزود: «حملات اسرائیل باعث کشته شدن تعداد زیادی از اسرائیلی‌هایی شد که در هفتم اکتبر اسیر شدند. تحقیقات منصفانه صحت روایت ما و دروغ بودن ادعاهای رژیم اشغالگر را تأیید خواهد کرد.»
حماس در ادامه تأکید کرده بود: «ما از کشورهای بزرگ به‌ویژه آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس می‌خواهیم حمایت خود را از مسیر رسیدگی به جنایت‌ها در فلسطین اعلام کنند. همچنین از دیوان بین‌المللی کیفری می‌خواهیم که نمایندگان آن فورا به فلسطین بیایند تا تمامی جنایت‌ها و تخلفات را بررسی کند. وقایع هفتم اکتبر را باید در بافت وسیع‌تری قرار داد و نمونه‌هایی از مبارزات آزادی‌بخش تاریخ معاصر در جهان را به یاد آورد. کشورهای مذکور نمی‌خواهند بپذیرند که ریشه مشکل و ریشه بحران وجود اشغالگران و مصادره حق مردم ما برای زندگی آزاد است. مقاومت در برابر اشغالگری با هر وسیله‌ای، از جمله مقاومت مسلحانه، حق مشروعی است که توسط قوانین و مذاهب تضمین شده و مورد تأیید قوانین بین‌المللی است.»
حماس در ادامه پیام خود آورده بود: «ما خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل، پایان دادن به جنایت‌ها و نسل‌کشی اشغالگران و پایان محاصره غزه هستیم. ما خواستار آن هستیم که رژیم اشغالگر اسرائیل به‌خاطر اشغالگری خود و تمام رنج‌ها، قربانیان و خسارات ناشی از آن مجازات قانونی شود.
 ما از کشورهای جهان آزاد می‌خواهیم در برابر معیارهای دوگانه قدرت‌های حامی رژیم اشغالگر موضع جدی بگیرند. قدرت‌های بزرگ باید از حمایت از رژیم صهیونیستی دست بردارند و ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند.»
حماس در پایان ضمن محکوم کردن ‌طرح‌های پیشنهادی طرف‌های حامی رژیم صهیونیستی برای فلسطین و نوار غزه پس از توقف جنگ تأکید کرد: «ما خواستار رد هرگونه پروژه بین‌المللی و اسرائیلی هستیم که به دنبال تعیین آینده نوار غزه به شیوه‌ای منطبق با معیارهای رژیم اشغالگر و تضمین تداوم آن است. ملت فلسطین این توانایی و صلاحیت را دارند که برای آینده خود تصمیم بگیرند و خانه داخلی خود را با تصمیم خود سامان دهند و هیچ‌کس نمی‌تواند بر آنها قیمومیت کند.»
 
حمله اسرائیل به مردم غزه
رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان‌الاقصی ضربه سخت و سنگینی خورده بود،‌ مناطق مسکونی و نظامی در نوار غزه را مورد حمله قرار داد. قطع آب و برق، بمباران مناطق مسکونی، کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان، بمباران کادر درمان و بیمارستان‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه از اقداماتی بود که رژیم اسرائیل در طول مقابله با نیروهای حماس به کار بست.
رژیم صهیونیستی به بهانه نابودی حماس هزاران نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه را به شهادت رساند، مردمی که بیشتر آنها زن و کودک بودند. همچنین طی یک سال گذشته ارتش اسرائیل چندین تن مواد منفجره را به سوی نوار غزه پرتاب و هزاران واحد مسکونی را تخریب و بسیاری از مردم را آواره کرد. 
فقط در حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان المعمدانی که مملو از مجروحان و آوارگان فلسطینی بود، بیش از ۵۰۰ غیرنظامی شهید شدند.
 طوفانی که اسرائیل را ۷۰ سال به عقب برد
عملیات طوفان الاقصی موجب شگفتی، حیرت و استیصال صهیونیست‌ها شد، به گونه‌ای که می‌توان به جرأت گفت که این عملیات اسرائیل را ۷۰ سال به عقب برد.
غافلگیر شدن صهیونیست‌ها سبب شد که رزمندگان مقاومت، پا را از اهداف از پیش تعیین شده جلوتر بگذارند و فراتر از تصورات و برنامه‌ریزی‌ها در تصرف مقرها و پایگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی، تعداد کشته‌های صهیونیست و تعداد اسرا تا حد ۱۳۰۰ درصد موفقیت به دست آورند.
هر چه از زمان عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی می‌گذرد، ابعاد حیرت‌انگیز و باورنکردنی بیشتر نمایان می‌شود. بررسی ابعاد مختلف عملیات حاکی است که پیامدهای آن فراتر از زمان حال بوده و در حوزه‌های بلندمدت و راهبردی خودنمایی می‌کند. بی‌شک این عملیات نقطه عطف تاریخ فلسطین بوده و به شکل آشکار تصویری روشن از غلبه بر ۷۰ سال تحقیر ملت («آواره از وطن» و «آواره در وطن») فلسطین را به نمایش گذاشت.
پیامدهای عملیات طوفان الاقصی در سه مقطع زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آن‌قدر اهمیت دارد که درماندگی، عصبانیت و استیصال کفتارهای صهیونیست و همدستان غربی آنان را در پی داشته و گفته می‌شود تروریست‌های تل‌آویو اگر غزه را ویران کنند و چندین برابر شهدای فعلی هم از مظلومان فلسطینی شهید کنند باز هم به‌طور قطع و یقین نمی‌توانند افتضاحی را که مقاومت فلسطین برای آنان رقم زده جبران کنند.
درباره برخی از این آثار و پیامدها می‌توان گفت که فلسطین در افکار عمومی جهانیان دوباره زنده شد و تمام تلاش ائتلاف غربی صهیونیستی برای به فراموشی سپردن مسأله فلسطین بر باد رفت.
از سویی برنامه‌ریزی ائتلاف برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی در پیمان ابراهیم خنثی شد و این عملیات آرزوهای برخی دولت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عملا به کابوس تبدیل کرد.
طوفان الاقصی پرده از چهره منافقانه غرب برداشت و غربی‌ها به رهبری آمریکا در شرم‌آورترین شکل ممکن در کنار صهیونیست‌ها به قتل‌عام مردم بی‌دفاع غزه مظلوم پرداخته‌اند. در نتیجه این عملیات بسیاری از دولت‌های عربی نسبت به گسترش روابط با ایران ابراز تمایل کرده‌اند.
این عملیات نقش آمریکا در حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به وضوح نمایان کرد. همچنین تنفر از رژیم کودک‌کش و تروریست صهیونیستی به بالاترین حد خود در طول ۷۵ سال گذشته رسیده است.
موضوع فلسطین از مرزهای جهان اسلام فراتر رفته و به مسأله اصلی جهان بشری تبدیل شد. گزارشات پیدا و پنهان بسیاری از رسانه‌ها و مراکز بین‌المللی گویای این واقعیت است که ساختار و فیزیک رژیم صهیونیستی آسیب دیده و رشته امور از دست سران آن رژیم خارج شده و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکایی عملا اداره سرزمین‌های اشغالی را به عهده گرفته‌اند.
تاکنون بسیاری از سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف تعطیل شده است.
نکته مهم دیگر اینکه آثار فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون هویدا شده است. علاوه بر گسترش کمی و کیفی تنفر از صهیونیست‌ها، احساسات ضد آپارتاید و ضد نژادپرستی صهیونیستی نیز در جهان به‌ شدت داغ شده است.
برخلاف ۷۵ سال گذشته هم‌اینک و تحت تأثیر این عملیات موازنه وحشت علیه صهیونیست‌ها و به نفع مقاومت شکل گرفته است. باتلاق رژیم صهیونیستی با این عملیات متلاطم شده و عملا آرامش اشغالگران صهیونیست جای خود را به کابوس مرگبار داده است.
با این عملیات عزم کرانه باختری رود اردن و شاخه نظامی جنبش فتح (عرین الاسود) برای انجام گسترده عملیات‌های نظامی جزم شده و پیوند مقاومت در کرانه باختری با غزه بر استیصال و سردرگمی صهیونیست‌ها افزوده است.
تشت رسوایی حقوق بشر غربی و آمریکایی از بام افکار عمومی جهان بر زمین افتاده است. همچنین بعد از ۷۵ سال، سیر مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شروع شده است. 
عدم بازگشت ساکنان شهرک‌های اطراف دیوار حائل (که مورد حمله قرار گرفته‌اند) به شهرک‌ها رژیم اشغالگر را در بن‌بستی جدید قرار داده است. نقطه ضعف‌های رژیم صهیونیستی در زمینه دفاعی و امنیتی آشکار شد.
امروز و به برکت طوفان الاقصی، اقتصاد صهیونیست‌ها آسیب دیده و علاوه بر نابودی صنعت گردشگری، موج تحریم کالاهای اسرائیلی در جهان فراگیر شده است.
نظام سلطه به این باور قطعی رسیده که از این پس حذف محور مقاومت از صحنه فلسطین غیرممکن است. از این پس به مقاومت به‌عنوان یک بازیگر اصلی در تمامی صحنه‌های فلسطین نگاه خواهد شد.
پس از ۷۵ سال ناقوس مرگ مثنوی تحقیر فلسطینی‌ها به صدا درآمده و تحقیر صهیونیست‌ها تازه آغاز شده است.

افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست به شکلی مفتضحانه باطل شد.
دروغ‌پردازی اغراق‌آمیز اشراف اطلاعاتی صهیونیست‌ها جای خود را به تمسخر و استهزا صهیونیست‌ها داده و ناقوس شکست پروژه اسرائیلی قفقاز و تصرف سیونیک توسط جمهوری باکو به صدا درآمده است.
هم‌اکنون اتحاد میدانی محور مقاومت به شکل ملموس و مؤثر ایجاد شده است. از طرفی عمق ۷۵ سال جنایت و فجایع، کفتارصفتی، کودک‌کشی برای جهانیان آشکار شده است. پرچم وهم‌آلود ابهت و اقتدار پوشالی نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی به زیر کشیده شد و خیزش افکار عمومی علیه همکاری غرب با رژیم صهیونیستی در تبهکاری و جنایت‌های بی‌شرمانه در غزه هر روز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد.
همچنین دیوار فریب و نیرنگ ائتلاف غربی صهیونیستی فروریخته و موج سنگین بیداری انسانی علیه اشغالگران صهیونیست عالم‌گیر شده است.
رزمندگان مقاومت در جریان عملیات و در تصرف مقرها و پایگاه‌های صهیونیست‌ها به اسناد به‌کلی سری و بسیار ارزشمندی دست یافته‌اند که به مراتب از جان بیش از ۱۰۰ افسر بلندپایه اسیر شده گرانبهاتر بوده و تمام نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های آنان را برملا ساخته و این حقیقت که رژیم صهیونیستی برای تغییر زیرساخت‌های لو رفته به چندین سال زمان نیاز دارد، دست برتر را برای مقاومت فلسطین به ارمغان آورده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403071511576
  • خبرنگار :