این گزارش در حال تکمیل است

خلاصه اخبار مجلس، ۱۵مهر؛ جزییات ۲سامانه قانون‌یار و چشم‌انداز اقتصادی

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) پانزدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ نمایندگان مجلس صبح امروز به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه جلسه غیرعلنی تشکیل دادند.

به گفته حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه در همین جلسه جزییات دو سامانه جدید قانون‌یار و سامانه چشم‌انداز اقتصادی که با هدف  کمک به ارتقای کیفی قانون گذاری در کشور توسط مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، برای نمایندگان تشریح شد.

درابتدای جلسه علنی امروز هم رئیس مجلس در نطق پیش از دستورخود، نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی خواند و افزود: بار دیگر مردم ایران حماسه‌ی وحدت آفریدند و زن و مرد و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبر انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد، افزود: برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد. اینجانب در برابر چنین رهبر و مردمی سر تعظیم فرود می‌آورم و خداوند کریم را سپاس می‌گویم.

قالیباف همچنین در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی که خواستار پیگیری موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شد، خاطرنشان کرد: به طور حتم این جلسه برگزار خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت، امیدواریم این مشکل حل شود.

در تذکر دیگری در همین رابطه، صدیف بدری  گفت: علیرغم اینکه مجلس صراحتاً قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب و منبع درآمد را تعیین کرده است ولی دولت به آن عمل نمی‌کند. خواهش می‌کنم که دولت محترم عنایت داشته باشد.

ناطقین مجلس

ایری: جمهوری اسلامی تنها یاور مردم فلسطین است

کوثری: حضور مردم در نماز جمعه نصر معنادار بود

رضازاده: حضور مردم در نماز جمعه نصر نشان از امنیت کامل ایران اسلامی دارد

بیات: اسرائیل دست از پا خطا کنند، پاسخ کوبنده‌ای در انتظارش است

نماینده فیروزه و نیشابور: نماز جمعه تهران پیام اقتدار و هیبت داشت

***

در جریان جلسه علنی امروز، یک عضو هیات رئیسه مجلس ۱۲ مورد طرح  از جمله طرح نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها و طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

همچنین بیانیه مجلس در حمایت قاطعانه از محور مقاومت و ملت لبنان و فلسطین قرائت شد.

اخطار ها وتذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد سلیمی درباره لایحه دولت پیرامون تغییر یک قانون

حاجی دلیگانی: ایران دست از حمایت از مردم لبنان و غزه برنمی‌دارد

ظهوریان: چرا هنوز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تعیین نشده است

انتقاد نماینده آستانه اشرفیه از نامه‌ واردکنندگان برنج به معاون اول رئیس جمهور

***

در پایان جلسه علنی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس با اشاره به نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری گفت: روز جمعه روز اقتدار ملی بود؛  ملت بزرگ ایران این پیام را به جهانیان داد که پشت سر انقلاب ایستاده‌اند و اقدامات خوب و قابل تقدیر نیروهای مسلح مورد تائید قاطبه ملت بزرگ ایران است.

ادامه دارد...

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071511474
  • خبرنگار : 71381