هشدار مقام‌های امنیتی آمریکا درباره تهدیدهای احتمالی در سالگرد ۷ اکتبر

اف.بی.آی و وزارت کشور آمریکا در بیانیه‌ای عمومی اعلام کردند، نخستین سالگرد ۷ اکتبر و تداوم ناآرامی‌ها در منطقه می‌تواند به عنوان «مشوق‌هایی برای اقداماتی خشونت آمیز از سوی افراط‌گرایان» تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا می‌گویند، با اینکه هیچ تهدید خاص یا معتبری برای آمریکا مشخص نشده، اما هشدار در آستانه هفتم اکتبر و درخواست‌هایی از سوی «گروه‌های تروریستی خارجی» برای انجام اقدامات خشونت آمیز علیه غرب ارائه شده است.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، همچنین این هشدار در حالی صادر شده که رژیم صهیونیستی حملاتی مرگبار را علیه حزب‌الله در لبنان انجام می‌دهد و در حال بررسی پاسخ به حملات موشکی از سوی ایران است.

همانطور که سی.ان.ان گزارش کرده، آژانس‌های پلیس در سراسر آمریکا گشت‌های خود را پیرامون موسسات و اماکن مخصوص یهودیان و مسلمانان افزایش داده‌اند.

پلیس نیویورک که از دوشنبه گشت‌های خود را افزایش داده، قرار است تا ۲ هفته دیگر همین وضعیت را حفظ کند.

پلیس لس آنجلس هم گفته که گشت‌های خود را افزایش داده است.

در بیانیه مشترک اف.بی.آی و وزارت کشور آمریکا آمده است: «تمامی اماکن مقدس و عبادتگاه‌های مربوط به یهودیان، مسلمانان و موسسات مربوط به اعراب شامل مساجد، مراکز اسلامی، مراکز تجمع و کنیسه‌ها و همچنین تجمعات بزرگ اجتماعی مانند مراسم‌ها یا راهپیمایی‌های قانونی به منزله اهدافی جذاب برای حملات خشونت آمیز یا تهدیدهای ساختگی از سوی گروه‌های مختلف افراطی مانند افراطیون خشن یا عاملان ارتکاب جرایم انزجاری هستند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «همیشه از محیط پیرامون خود آگاه باشید و فعالیت‌های مشکوک را به مقام‌ها گزارش کنید.»

منابع امنیتی پیشتر به سی.ان.ان گفته بودند، «تروریست‌های تک‌رو» به صورت رسمی بخشی از یک گروه تروریستی نیستند و همین مساله آنها را به چالشی جدی برای نیروهای امنیتی و مجریان قانون تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071511433
  • خبرنگار : 71129