دانشجویان متاهل در اولویت پرداخت وام‌های دانشجویی

رئیس اداره رفاه دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق مصوبه کمیته فرهنگی جوانی جمعیت متقاضیان متاهل در اولویت پرداخت وام تحصیلی قرار می‌گیرند.

روح‌الله کابلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شرایط اصلی استفاده از وام‌های دانشجویی، انتخاب حداقل واحدهای آموزشی و ارائه تعهد محضری مطابق با مقررات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان و همچنین داشتن شماره حساب شخصی در بانک تجارت است.

وی در مورد ضامن به عنوان یکی از شرایط دریافت وام، عنوان کرد: ضامن متعهد باید کارمند دولت و یا مشاغل آزاد دارای جواز کسب معتبر باشد. 

رئیس اداره رفاه دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به محدودیت زمان ثبت‌نام و میزان اعتبار وام‌ها، گفت: در صورت محدودیت میزان اعتبار وام، اولویت با زمان ثبت‌نام خواهد بود و مهلت دو روزه ثبت‌نام به منزله وجود اعتبار برای همه متقاضیان نیست.

کابلی افزود: پرداخت وام تحصیلی دانشجویی به دانشجویان بورسیه و کارکنان دولت (اعم از کشوری و لشکری) ممنوع است.

او در مورد نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی، بیان کرد: ده درصد مبلغ تسهیلات اعطایی از متقاضیان ورودی ۱۴۰۲ به بعد و دانشجویان ورودی سال‌های قبل که از ترم اول سال‌تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تسهیلات دریافت کرده‌اند، در زمان فارغ‌التحصیلی اخذ خواهد شد.

وی ادامه داد: به کسانی که وارد بازه سنوات غیرمجاز شده‌اند وام تعلق نمی‌گیرد و احتساب آن از طریق سامانه یکپارچه محاسبه می‌شود و ادارات رفاه نیز قادر به تغییر آن نمی‌باشند. بر همین اساس مبلغ وام مجردان ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال و برای متاهلان ۴۵ میلیون ریال است.

کابلی با اشاره به اینکه به دانشجویانی که در زمان تحصیل صاحب فرزند شده باشند مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات تحت عنوان وام تولد فرزند اعطاء می‌شود، عنوان کرد: این تسهیلات به متولدین از تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ به بعد با شرط مذکور قابل پرداخت است.

رئیس اداره رفاه دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید به اینکه مبلغ وام ازدواج ۲۵ میلیون تومان است، بیان کرد: وام ازدواج صرفا به دانشجویان روزانه غیرشهریه‌پرداز که در حال تحصیل عقد رسمی کرده‌اند، برای یک نوبت و حداکثر تا یک سال بعد از عقد رسمی تعلق می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳ وام ازدواج به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تاریخ عقد دائم رسمی آنان از ۱۴۰۲/۷/۱ به بعد باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071511385
  • خبرنگار : 50295