مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام:

تولیدات پالایشگاه گاز ایلام ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: ‏‪با بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه، بیش از ۵۰  درصد به تولیدات این پالایشگاه افزوده می‌شود

«روح اله نوریان» در خصوص پیشرفت فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام اظهار کرد: طبق اعلام مجری طرح، هم‌اکنون فاز دوم این پالایشگاه با پیشرفت ۸۶ درصدی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مجری فاز دوم این پالایشگاه، این طرح در اسفندماه امسال به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: پالایشگاه گاز ایلام از ابتدای سال گذشته تاکنون در زمینه تولید محصولات پنجگانه قدم‌های قابل قبولی برداشته، به گونه‌ای که بالاتر از تعهد ایجاد شده گاز تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه تعهد تولید گاز طبیعی این شرکت در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون متر مکعب بوده که این پالایشگاه در بیش از یک میلیارد ۵۱۰ میلیون گاز طبیعی تولید و به شبکه سراسری تزریق کرده است، تصریح کرد: گاز مایع خام، اتان، گوگرد، میعانات گازی و غیره در این پالایشگاه گازی بالاتر از تعهد، این محصولات گازی تولید شده است.

نوریان با بیان اینکه در این پالایشگاه به ترتیب قابلیت اطمینان ۹۹.۵ درصد، قابلیت در دسترس بودن ۹۱ درصد و اثر بخشی ۹۸.۲ درصد است، گفت: پالایشگاه گاز ایلام به‌منظور تحقق نامگذاری سال برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

نوریان از شناسایی ۱۸ عنوان پروژه ساخت بار اول در این پالایشگاه خبر داد و گفت:  از این تعداد پروژه،  ۱۶ عنوان برای استعلام به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال و تا کنون تأییده ۳ پروژه دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز تعمیرات‌اساسی در این پالایشگاه از ۱۱ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه سال جاری به مدت ۳۰ روز خبر داد و گفت: در تعمیرات اساسی سال‌جاری، بازرسی، تعمیر، نوسازی و تمیزکاری و تست بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ تجهیز مختلف مکانیکی، برقی و ابزار دقیقی با هدف افزایش قابلیت‌ اطمینان سیستم و پایداری تولید و با صرف حدود ۱۰۰ هزار نفر ساعت عملیاتی، پشتیبانی و غیره در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، نوریان با بیان اینکه تعمیرات‌ اساسی فاز یک پالایشگاه گاز ایلام با پیش‌بینی حدود ۷۵ هزار نفرساعت نیروی اجرایی و ۲۵ هزار نفرساعت نیروی نظارتی و پشتیبانی و با تشکیل ۲۸ گروه کاری از ۱۱ مهرماه سال‌جاری به مدت ۳۰ روز آغاز می‌شود، افزود: عملیات اجرایی و تکمیلی فاز یک پالایشگاه توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز مشتمل بر انجام بیش از ۳۰ مورد انشعاب از خطوط لوله فرآیندی، انجام پایپینگ، ساخت و نصب پلتفرم جهت نصب شیرهای اطمینان بر روی پایپرک اصلی پالایشگاه و انشعاب‌های برقی و ابزار دقیقی در بازه زمانی مذکور انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071511363
  • خبرنگار : 71299