صدور ۲۸۳ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در خراسان شمالی

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از صدور ۲۸۳ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در استان خبر داد.

محمد خوران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۶ تاییدیه ایمنی اولیه آسانسور توسط این اداره کل صادر و برای ۶۷ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی آسانسور (بازرسی ادواری) انجام شده است.

وی افزود: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت‌ شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

وی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام کنند تا شاهد حوادث ناگوار در این خصوص نباشیم.

خوران ادامه داد: ۴۴ گواهینامه ایمنی صادر شده در مرحله تایید کارشناس استاندارد است که به دلیل عدم ثبت در درگاه ملی مجوزها و عدم اخذ کد رهگیری توسط مالک و شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور، قابلیت صدور تاییدیه ایمنی را ندارند.

وی گفت: با توجه به الزام مراجع قانونی ذی‌ربط مبنی بر ثبت تمام مجوزهای صادر شده در درگاه ملی مجوزها، گواهینامه‌های ایمنی فاقد کد رهگیری از درجه اعتبار ساقط است و مسئولیت هرگونه اهمال در اخذ کد رهگیری با مالک و شرکت طراحی و مونتاژ مرتبط است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071511357
  • خبرنگار : 50444