الزام شهرداری اراک به تامین زیرساخت‌های لازم برای کاهش تصادفات درون شهری

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: شهرداری اراک ملزم به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تامین تجهیزات لازم برای تردد ایمن و کاهش تصادفات درون شهری است.

مجید قدیریان، در گفت‌وگو با ایسنا به بیان جزئیات جلسه پیشگیری از تصادفات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی پرداخت و اظهار کرد: معاونت اجتماعی دادگستری استان مرکزی در راستای برنامه ریزی مستمر برای کاهش تصادفات جانباختگان درون شهری و برون شهری با دستگاه‌هایی که مسئولیتی در این حوزه دارند جلساتی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به استخراج نقاط حادثه خیزی که کانون وقوع تصادفات است، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیزی که منشا وقوع تصادفات است و بحث و بررسی در مورد این نقاط در این جلسات منجر به تصمیم‌گیری برای برطرف کردن آنها می شود. در این جلسات تکالیفی برای شهرداری‌ها در حوزه معابر و ادارات خدمات رسانی نظیر شرکت توزیع برق و شرکت مخابرات تعیین می شود تا اقدامات لازم برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز شهری انجام شده تا کاهش وقوع سوانح رانندگی باشیم.

وی بیان کرد: ایجاد پل‌های عابر پیاده در نقاط حادثه خیز، احداث سرعتکاه‌ها و تجهیز معابر شهری پرحادثه به دوربین‌های هوشمند و کنترل سرعت از جمله الزاماتی است که برای کاهش سوانح رانندگی باید اجرایی شود.

قدیریان به نبود تفاهم برخی دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری اراک و وجود ابهام در بعضی مقررات در راستای اجرای تکالیف قانونی که موجب تاخیر در اجرای پروژه‌های شهری و تضرر مردم شده است، اشاره کرد و گفت: این عوامل موجب بروز ترس از اجرای نادرست احتمالی تکالیف قانونی که می‌تواند به وقوع تخلفات اداری و جرم ختم بینجامد منجر شده و همین مسئله عاملی برای عمل کردن با احتیاط به تکالیف شده است.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد که شهرداری با اداره برق به یک تفاهم مشترک در جابجایی برخی خطوط برق برسند که احتمال وقوع خطر در جریان احداث پل‌های عابر پیاده درخصوص آنها وجود دارد و در این جلسه تکلیف مواردی که در خصوص مفاد قانونی آنها به تفاهم نمی‌رسیدند تعیین شد.

قدیریان در ادامه گفت: شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با توان و انرژی بیشتری نسبت به برطرف کردن نواقصی که موجب بروز تصادفات می‌شود بپردازند تا شاهد کاهش نقاط حادثه خیز و وقوع تصادفات جرحی و فوتی در شهر اراک باشیم.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر چندین پل عابر پیاده در سطح شهر باید نصب شود که نبود آنها موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود براین اساس باید هر چه سریعتر پل‌های عابر پیاده نصب شوند تا تردد شهروندان ایمن شده و تصادفات درون شهری کاهش یابد.

وی به علت‌های وقوع تصادفات درون شهری پرداخت و گفت: بالابودن میانگین سرعت وسایط نقلیه در داخل شهر، رعایت نکردن مقررات توسط عابرین پیاده و عبور کردن از نقاطی که اختصاص به عابرین پیاده ندارد، نقص معابر و .. از مهمترین علل وقوع تصادفات درون شهری در اراک است.

قدیریان با اشاره به اینکه استفاده از سرعتکاه‌های مناسب و استاندارد، نصب دوربین های کنترل سرعت در نقاط پرتردد برای تردد ایمن را از جمله راهکارهای کاهش وقوع سوانح رانندگی بیان کرد و گفت: در این جلسات مقرر شد که نصب دوربین کنترل سرعت در دو کمربندی شمالی و جنوب انجام شود تا خودروها با سرعت مطمئنه تردد کنند.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های بعمل آمده شهرداری نیز اقدامات لازم برای اجرای مصوبات انجام می دهد و امیدواریم ظرف مدت مهلت سه ماهه آنرا به سرانجام برساند.

به گفته قدیریان، پروژه پل اصناف از جمله طرح هایی است که باید همزمان با روند تکمیل آن، باندهای کندرو نیز احداث شوند تا منجر به وقوع تصادفات نشود. همچنین الزام به تسریع شهرداری در تفاهم با شرکت مخابرات در خصوص روگذر جاده فراهان از جمله مواردی است که در این جلسه انجام شد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی افزود: درخصوص محدوده میدان شورا تا میدان شهدا نیز از شهرداری خواسته شده است که با محدود ساختن حریم پیاده‌روها از محل تردد خودروها، موضوع پراکندگی عابرین پیاده کنترل و مدیریت شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071511342
  • خبرنگار : 50212