فرماندار کرج:

از جمعیت جوان البرز باید به بهترین شکل بهره برد

فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: جهاد دانشگاهی البرز می‌تواند با استفاده از توان و تخصص نیروهای خود سند آمایش علم و فناوری البرز که تدوین آن تا کنون ابتر مانده را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، یحیی رمضانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه البرز با عنوان استان علم و فناوری در کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این استان ۱۶ مرکز علمی- تحقیقاتی و پژوهشی ملی را در خود جای داده که اغلب  آنها از بهترین موقعیت جغرافیایی و همچنین نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ۵۲۰ هزار دانش آموز یعنی جمعیتی برابر با یکی از استان‌های کشور و ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های البرز در حال تحصیل هستند و این نشان می‌دهد نمودار جمعیتی این استان جوان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با محدودیت‌های دستگاه‌های دولتی در پیگیری اهدافش مواجه نیست و می‌تواند با بهره گیری از شبکه توانمند خود در تمامی لایه‌های داخلی و منطقه‌ای نفوذ کند.

رمضانی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی البرز می‌تواند با استفاده از توان و تخصص نیروهای خود سند آمایش علم و فناوری البرز که تدوین آن تا کنون ابتر مانده را پیگیری کند تا بتوانیم با بهره گیری از آن خلأ‌های موجود در نقشه علمی استان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اسناد علم و فناوری استان البرز به صورت شفاف مشخص نیست و بر اساس نقشه علمی کشور پیش نمی‌رود، گفت: تدوین سند آمایش علمی و فناوری البرز توسط جهاد دانشگاهی می‌تواند مسیر استان در پیگیری اهداف علمی- پژوهشی را روشن‌تر کند.

فرماندار ویزه شهرستان کرج با اشاره به اینکه این توانمندی در جهاد دانشگاهی وجود دارد که در بسیاری از مسائل پیشرو و پیشران باشد، گفت: ۳۲ درصد فعالیت های البرز صنعتی، ۹ درصد کشاورزی و روح قالب آن خدماتی است و از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود ظرفیت این حوزه ها را بشناسد و برای شکوفایی هرچه بیشتر آنها طرح و نقشه ارائه دهد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی البرز گفت: این مجموعه حتی از لحاظ ساختار فیزیکی و بنای در اختیار هم شرایط مناسبی ندارد که بخشی از این به ضعف ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: باید ساختار کالبدی جهاد دانشگاهی تقویت شود تا این مجموعه به درستی بتواند ماموریت‌های محوله را اجرایی و نقش خود را در توسعه همه جانبه استان ایفا کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه توقع ما از جهاد دانشگاهی این است که از فعالیت‌های آموزش محور فاصله بگیرد، توضیح داد: هر چند طی سال‌های اخیر این مجموعه در بحث کارآفرینی، توسعه مشاغل خانگی و اجرای طرح‌های پژوهشی و ... موثر گام‌های مناسبی برداشته ولی انتظار می‌رود با حمایت مسئولان بتواند در ایفای رسالت اصلی خود موفق تر عمل کند.

رمضانی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) و همچنین دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا بیش از گذشته استفاده کرد، گفت: تجربه نشان داده هم نتایج حاصل از فعالیت ایسپا از قابل استنادترین خروجی‌ها برای تصمیم سازی است و هم دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا وقایع استان را با سرعت، صحت و دقت زیادی انتشار می‌دهند از منابع خبری تاثیرگذار البرز به شمار می‌آیند بنابراین باید از ظرفیت‌های آنها بیشتر بهره برد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هم جهاد این نهاد انقلابی علمی است و هم علمش جهادی، توضیح داد: باید از این توانمندی در بالابردن کیفیت اموزش به نسل جدید که نیازها و مطالبات متفاوتی از فضاهای علمی  و آموزشی دارند استفاده کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403071511327
  • خبرنگار : 50024

برچسب‌ها