کشف بیش از ۶۸ درصد سرقت‌ها در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اشاره به تلاش همکاران این مجموعه برای تضمین امنیت و آسایش مردم گفت: در این راستا بیش از ۶۸ درصد سرقت‌ها در این شهرستان کشف شده است. 

سرهنگ حسین عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و نام شهدای اسلام و محور مقاومت گفت: فراجا طبق قانون حافظ امنیت داخلی می باشد و امسال نیز با نامگذاری این هفته به شعار (پلیس هوشمند و مردم قانون مدار) وظیفه پلیس حفظ امنیت با همراهی و تلاش سایر نیروهای مسلح است. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف نیروی انتظامی گفت: پلیس خادم مردم و مدیون خون شهدا است ولی بدهکار هیچ سازمانی نیست.

سرهنگ عبدی در ادامه با اشاره به تحرکات اخیر دشمنان در فضای مجازی افزود: دشمن از طریق فضای مجازی سعی در کمرنگ کردن دستاوردها و زحمات نظام جمهوری اسلامی ایران در بین مردم و خصوصا جوانان جامعه دارد که در این راستا مسئولان آموزشی و فرهنگی باید برای مقابله با هرگونه آسیب‌ها و تهدیدهای دشمنان آموزش ها و آگاهی های لازم را به جوانان بدهند. 

وی فضای مجازی را بزرگترین تهدید دشمنان برای جوانان و نوجوانان کشور برشمرد و گفت: دشمنان و معاند با نشر فیلم‌ها و محتویات غیر اخلاقی و غیر فرهنگی در فضای مجازی سعی در انحراف ذهن جوانان دارند که باید در این راستای حوزه های آموزشی و پرورشی با ارتقاء سطح آگاهی جوانان در مقابل این تهدیدها ایستادگی کنند. 

فرمانده انتظامی اهر در خصوص حوزه جرائم این شهرستان نیز افزود: در خصوص ایجاد امنیت و آسایش همشهریان نیروهای خدوم انتظامی با ماموریت‌های شبانه روزی توانسته‌اند در ۶ ماهه اول سالجاری چهار درصد از جرائم سرقت را کاهش دهد و ۶۸ درصد وقوع سرقت‌ها را کشف و اکثر کشفیات نیز به مالباختگان تحویل دهند. 

وی سرقت‌های خرد را بیشترین موارد سرقت در شهرستان اهر برشمرد و افزود: متاسفانه بسیاری از این سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود که بیشتر آنها به کشف منجر شده است.

فرمانده انتظامی اهر به بحث مواد مخدر در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول سالجاری ۷۰ مورد توزیع و وارد کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم و این از تلاش همکاران خدوم است. 

وی در ادامه به مضرات مواد مخدر و روانگردان ها نیز اشاره کرد و افزود: آگاه سازی جوانان و نوجوانان از مضرات مواد مخدر می‌تواند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد و در این راستا پلیس با متخلفان برخورد جدی خواهد کرد.

سرهنگ عبدی همچنین با تاکید بر جرم بودن کاشت گیاهان اعتیاد آور از جمله شاهدانه یا گل که مصرف آن آثار سوء جسمانی و روانی برای مصرف کننده دارد، گفت: در این راستا چندین مزرعه کاشت این رقم از گیاهان در این شهرستان کشف و امحاء گردید. 

فرمانده انتظامی اهر در ادامه یکی از معضلات اصلی و ناهنجاری های اجتماعی شهرستان اهر را ترافیک شهری عنوان کرد و ضمن انتقاد جدی از عدم پاسخگویی شورای ترافیک در این خصوص گفت: در بحث ترافیک شهری پاسخگو فقط پلیس نیست و باید شورای ترافیک جوابگوی اصلی این موضوع باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام غیر اصولی برخی سازمان ها در داخل شهر شاهد ترافیک سنگین در ساعات پرتردد هستیم و کسی هم در این رابطه گوش شنوایی ندارد و در جلسات نیز پلیس را محکوم می کنند، باید بگویم در این خصوص پلیس مطالبه گر است و باید ارگانها، سازمان‌ها و شورای ترافیک جوابگوی اصلی باشند.

وی به تخلفات حوزه ترافیک شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: در برخورد با تخلفات حوزه ترافیک این شهرستان ۲۱ درصدی افزایش برخورد داشتیم که بیشتر در مورد ناهنجاری‌ها و مزاحمت‌های رانندگی بود که ۳۰ دستگاه خودرو با مجوز قانونی توقیف و به پارکینگ انتقال یافته‌اند.

وی در ادامه به کشفیات مشروبات الکلی در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸ کارگاه تولید مشروبات الکلی کشف و معدوم شده است که در این خصوص نیز ۶۶۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم. 

وی همچنین به کشف بیش از ۸۹ درصد جرائم سایبری توسط پلیس فتا در شهرستان اهر اشاره کرد و افزود: پلیس فتا در برخورد با جرائم سایبری ۱۱۴ مورد وقوع جرم را شناسایی کرده‌اند که ۱۰۲ مورد آن منجر به کشف شده است. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071411180
  • خبرنگار : 50006