معاون اول قوه قضاییه:

وکلا با تمام وجود در جهت تحقق عدالت در جامعه بکوشند

معاون اول قوه قضاییه گفت: برای تحقق عدالت باید همه پیوندهای خانوادگی، نسبت‌های دنیوی و احساسات و عواطف را از یاد برد؛ این از مقتضیات عدالت است.

به گزارش ایسنا، آیین تحلیف هزار و ۲۰۰ نفر از کارآموزان ورودی شهریور ۱۴۰۲ مرکز وکلای استان تهران عصر امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد. 

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه و حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد. 

خلیلی در این مراسم، با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله و تبریک عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: در چنین جلساتی تاکید بر مقوله عدالت بسیار حائز اهمیت است و وکلا باید این مهم را در امور کاری خود، مورد توجه قرار دهند. 

وی با اشاره به رعایت موارد اخلاقی در حرفه وکالت افزود: نقش وکلا در تحقق عدالت بسیار مهم است. وکلا باید با تمام وجود برای تحقق عدالت در جامعه بکوشند. 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به آیه «کونوا قوامین بالقسط شهداء بالله»، گفت: از این آیه شریفه اینگونه تعبیر و استنباط می‌شود که در برگزاری عدالت هیچگونه انحراف و سستی پذیرفتنی نیست لذا در اجرای عدالت باید قوام بود. 

خلیلی تاکید کرد: در قرآن همه انسان‌ها برای تحقق و اجرای عدالت مورد خطاب قرار گرفتند. بدون همکاری و هماهنگی عمومی نمی‌توان عدالت را در جامعه محقق کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مسیر تحقق عدالت لغزنده و پرآسیب است، افزود: برای تحقق عدالت باید همه پیوندهای خانوادگی، نسبت‌های دنیوی و احساسات و عواطف را از یاد برد؛ این از مقتضیات عدالت است. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403071411178
  • خبرنگار :