استاندار:

نیازمند اقدامات بزرگی برای جبران عقب ماندگی‌های آذربایجان شرقی هستیم

استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: نیازمند اقدامات بزرگی برای جبران عقب ماندگی‌های استان هستیم چراکه دیگر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها محسوب نمی‌شود.

بهرام سرمست، روز شنبه، ۱۴مهرماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما باید آینده نگرانه بوده و از گذشته برای آینده درس بگیریم، اظهار کرد: جغرافیای آذربایجان دچار فرسایش تاریخی شده و صنایع مادر آذربایجان دچار فرسودگی بوده و نیاز به نوسازی دارد، بنابراین باید این عقب ماندگی‌ها را جبران و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و به سرعت ابرپروژه‌ها را در استان به اتمام برسانیم. 

وی افزود: اگر برای آذربایجان چیزی می‌خواهیم در جهت امنیت ملی، وفاق و منافع ملی است.

وی با بیان اینکه نماینده عالی دولتی هستیم که به نام دولت وفاق ملی نامگذاری شده و بر اساس کارنامه و برنامه جلو می‌رود، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی کارنامه‌ قابل قبولی داشته باشند فرصت خدمت در استان دارند و کسانی که برنامه نداشته باشند باید به فکر برنامه زندگی شخصی خود باشند. 

وی با تاکید بر اینکه جایگاه و ظرفیت استان را می‌شناسم، آموخته و اندوخته‌ام، گفت: الزامات استقرار و عملیاتی کردن دولت وفاق ملی به این برمی‌گردد که استاندار چه شانی برای خود قائل است.

سرمست با بیان اینکه بنده اصلاح طلب معتدل هستم، خاطرنشان کرد: باید به فصل مشترک تمامی جناح‌ها در جهت پیشرفت و آبادانی مردم برسیم، چراکه خدمت خالصانه باعث ماندگاری آن می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان قهرمان، در تحولات عمیق و بنیادین ۱۰۰ سال اخیر همواره سرمنشا بوده و در مسیر تحولات، دگرگونی‌هایی را شاهد بوده است.

وی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرده و افزود: آنهایی که رای ندادند بر ما وظیفه گذاشتند تا برای جلب رضایت آن‌ها تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "آذربایجان سر ایران است" باور کنیم، اظهار کرد: آذربایجان در طول تاریخ معاصر، مشروطیت را نجات داده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و در دفاع مقدس به همت قهرمانان لشکر ۳۱ عاشورا حماسه آفریده‌ و از کیان کشور دفاع کرده‌ است.

سرمست گفت: خطه آذربایجان در انتخاب رئیس جمهور کشورمان نقش قابل توجهی داشته و اگر رای مردم این دیار نبود، شاید این پیروزی به چنین برجستگی رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه آذربایجان هیچ‌گاه برای خود چیزی نخواسته و همواره برای ایران و اسلام خود را وقف کرده است، یادآور شد: از حسن اعتماد رئیس جمهور نهایت تشکر را داشته و امیدوارم خدا ما را شرمنده این حسن اعتماد نکند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071411177
  • خبرنگار : 50627