رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی در رتبه ۲۶ سرمایه گذاری قرار گرفته است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که استان در رتبه ۲۶ سرمایه گذاری قرار گرفته است.

علیرضا نوین شنبه، ۱۴مهرماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم کاهش بروکراسی و تشریفات اداری در مسیر سرمایه گذاری‌ها، اظهار کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که استان در رتبه ۲۶ سرمایه گذاری قرار دارد که عدم حمایت مسئولان، بروکراسی زاید و بدبینی به سرمایه گذاری، ضعف همکاری کارشناسان، اذیت‌ها، بدعهدی مسئولان و کارشناسان مربوط به طرح‌ها از عوامل فراری دادن سرمایه گذاران است.

وی افزود: مدیران قوی در قامت استان همچون شهید بهروز پورشریفی‌ها باید برای استان انتخاب شوند تا برای تسهیل تصمیمات و احقاق حقوق استان تلاش کنند و به جای مشکل محوری به فرصت محوری در سیستم تصمیم گیری تغییر مسیر بدهند.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای تسهیل و رفع مشکلات گمرکی، ناترازی بانکی و مالیاتی، زیست محیطی و انرژی و سایر عقب ماندگی‌های استان باید تشکیل شود، گفت: گاهی شرمنده تلاش‌هایی هستم که در استان به شکل ناقص انجام شده است. 

وی، ترمینال دوم فرودگاه تبریز که سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی و در حد فنداسیون مانده است، بیمارستان هزار و ۵۰۰ تخت خوابی تامین اجتماعی که ۱۲ سال پیش همزمان با شیراز آغاز شده ولی همچنان به دنبال زمین مناسب برای آن هستیم و پروژه تبریز-ارومیه را ازجمله طرح‌های ناقص استان عنوان کرده و بر لزوم پیگیری مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که با بودجه‌های ضعیف به جایی نمی‌رسند، ادامه داد: حدود ۹۶ درصد از بودجه‌های ما جاری و چهار درصد آن برای زیرساخت‌ها هزینه می‌شود پس تنها راه برای اتمام این پروژه‌ها اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اعتماد به بخش خصوصی و حمایت از آن و در نهایت مولدسازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از انتخاب استاندار بومی و آشنا به منطقه و به قول شهید آیت الله آل هاشم که گفته بودند اگر از نیروهای تهران دیده در استان استفاده شود در پویایی استان موفق می‌شوند، تشکر می‌کنیم.

نوین افزود: دکتر بهرام سرمست علاوه بر اینکه تهران دیده هست، مسئولیت‌های مختلف از جمله استانداری قم را هم دیده‌اند که قطعا در فعالیت‌های مربوط به اداره استان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آقای سرمست اهل تعامل و معتقد به مشورت بوده و ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاوران رایگان در کنارش خواهیم بود، گفت: تمامی مسئولان استانی با استاندار جدید آذربایجان شرقی همکاری خواهند کرد. 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی افزود: شرایط خاص کنونی فرصت آزمون و خطا نبوده و باید تعارف‌های سیاسی و منافع جناحی را کنار گذاشت و بر اساس فرمایش ریاست جمهوری در مدار وفاق ملی با قدرت و روحیه جهادی برای خدمت به مردم استان تلاش کرد.

وی به استاندار جدید پیشنهاداتی داد و افزود: باید از پیشران‌های اقتصادی استان چون صنعت فولاد، پتروشیمی و صنایع غذایی و فلزی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده و در راستای سیاست‌های توسعه‌ای مشارکت مردمی به بخش خصوصی اعتماد کرد.

نوین ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی با خون شهدای خدمت عهد و پیمان می‌بندیم تا استان را به جایگاه خود بازگردانیم که آذربایجان در روزهای نه چندان دور مهم‌ترین نقطه منطقه به شمار می‌رفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071411174
  • خبرنگار : 50627