یک قاچاقچی شانس اسکار دارد!

آخرین مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ پایان یافت و ۸۲ کشور تاکنون فیلم برگزیده خود را شناخته‌اند.

به گزارش ایسنا، با سپری شدن آخرین مهلت ارسال فیلم به آکادمی اسکار، تاکنون ۸۲ کشور فیلم منتخب خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب کردند و ظاهرا فیلم «امیلیا پرز» ساخته اسپانیایی زبان کارگردان فرانسوی ژاک اودیار، شانس نخست و زودهنگام این شاخه محسوب می‌شود.

این فیلم درباره یک قاچاقچی مکزیکی است که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار می گیرد. این فیلم که از سوی نتفلیکس در سینماهای آمریکا اکران می‌شود، بخت بالایی برای نامزد شدن در شاخه بهترین فیلم را نیز دارد.

«املیا پرز» در جشنواره کن امسال رونمایی شد و توانست جایزه هیات داوران و جایزه بازیگر زن را برای تیم بازیگران زن خود کسب کند.

با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم «امیلیا پرز» در طول فصل جوایز چقدر کشش خواهد داشت و تعداد کمی از آثار دیگر تا حدی توجهات را به خود جلب کرده‌اند. «من هنوز اینجام» ساخته والتر سالس به عنوان نماینده سینمای برزیل، نقدهای تحسین برانگیزی دریافت کرده است. فیلم «دانه انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اُف نماینده آلمان نیز پیشینه‌ای دارد که مطمئناً مورد توجه قرار می گیرد. سینمای ایتالیا به عنوان پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار خارجی هم با فیلم «ورمیلیو» این ظرفیت را دارد که نظر اعضای آکادمی را به خود جلب کند.

«کشتن جوکی» از آرژانتین، «زبان جهانی» به نمایندگی از سینمای کانادا، «به جای او» از شیلی، «دختری با سوزن» از دانمارک، «لمس» از ایسلند، «کاسه زانو» از ایرلند، «آرماند» از نروژ، «گرند تور» از پرتغال و «داهومی» از سنگال دیگر فیلم‌های مهم اسکار ۲۰۲۵ در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی خواهند بود.

چهارشنبه هفته گذشته ( دوم اکتبر) آخرین روزی بود که فیلم ها می‌توانستند به آکادمی ارسال شوند. ۷۷ کشور تا پایان آن روز موارد ارسالی خود را اعلام کرده بودند و پنج کشور دیگر از آن زمان تاکنون این کار را انجام داده‌اند تا در مجموع ۸۲ کشور فیلم خود را انتخاب کرده باشند. با این حال پیش بینی می‌شود شمار فیلم‌های شرکت کننده به حداقل ۸۸ کشور مانند اسکار ۲۰۲۴ برسد اما بعید است به رکورد ۹۳ فیلم برسد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403071411167
  • خبرنگار : 71454