انهدام ۲۸ باند مواد مخدر در البرز

فرمانده انتظامی البرز گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز در شش ماهه ابتدایی امسال ۲۸ باند مواد مخدر را منهدم، سه هزار و ۸۸۰ توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر و ۱۰ هزار و ۵۱۶ معتاد متجاهر را جمع آوری کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند در نشست خبری که روز شنبه ۱۴ مهرماه در ستاد فرماندهی انتظامی البرز برگزار شد؛ با تبریک هفته فراجای امسال که با شعار پلیس هوشمند، مردم قانونمدار نام گذاری شده است گفت: یکی از نیازمندی‌های اساسی انسان‌ها نیاز به امنیت است که برقراری آن در جامعه بر عهده پلیس بوده و انسان‌ها از بدو تولد تا انتهای حیات خودشان به نوعی با پلیس سر و کار دارند.

وی اظهار کرد: دستاوردهای خوبی را در شش ماهه ابتدای سال جاری در حوزه‌های مختلف اعم از کاهش سرقت و برخورد با سارقان، کشفیات مواد مخدر و مقابله با جرایم سایبری داشته‌ایم.

سردار هداوند ادامه داد: در حوزه  پلیس آگاهی در شش ماهه اول سال جاری، ۳۹ مورد طرح‌های مقابله با سرقت تحت عنوان رعد انجام شده است و در این راستا ۱۸۵ باند سرقت متلاشی و ۴۱۳ نفر سارق و ۱۶۱ نفر مالخر اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزود: میزان کاهش سرقت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۳ درصد و افزایش کشفیات ۲۶ درصد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در شش ماهه سال ۱۴۰۳، ۱۲ مورد طرح‌های مقابله با جرائم تحت عنوان صابر انجام شده است و در این راستا ۵۳۵ نفر متهم دستگیر شده‌اند.

وی افزود: ارزش ریالی کشفیات حدود هفت همت برآورد شده است که افزایش چهار درصدی کشفیات  در شش ماهه اول سال جاری  نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل را در پی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ ، تعداد چهار مورد طرح‌های مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تحت عنوان صاعقه و آرامش در شهر انجام شده است و در این راستا ۲۸ باند مواد مخدر منهدم و سه هزار و ۸۸۰ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۰ هزار و ۵۱۶ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده‌اند.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری مقدار سه تن و ۷۷۱ کیلو و ۹۳۴ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی گفت: در حوزه پلیس فتا در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ ، پنج مورد طرح های مقابله ای با مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان ذوالفقار انجام شده است و در این راستا ۴۲ باند تحت پوشش اسکیمر، کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ منهدم و ۶۳۴ نفر متهم دستگیر شده‌اند.

سردار هداوند بیان کرد: در حوزه پلیس اطلاعات و امنیت در شش ماهه سال ۱۴۰۳ ، پنج مورد طرح های مقابله با اراذل و اوباش انجام شده است و در این راستا ۳۲۱ نفر احضار و ۷۲ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حوزه پلیس راه در شش ماهه اول سال جاری، ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده است و در این راستا هفت هزار و ۶۹۶ خودروی متخلف توقیف شده اند.

وی افزود: شاهد کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل هستیم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در شش ماهه اول سال جاری، ۸۵۰ هزار و ۴۳۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده است و در این راستا سه میلیون و ۸۹ هزار و ۵۱۴ خودروی متخلف اعمال قانون شده و ۲۵ هزار و ۹۴۹ خودرو توقیف شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۸۵۰ هزار و ۳۲۰ مورد خدمات شماره گذاری و صدور گواهینامه به شهروندان ارائه شده است.

وی ادامه داد :آمار تصادفات فوتی درون شهری، هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سردار هداوند با اشاره به ۱۳ هزار و ۸۹۸ مورد خدمات مشاوره ای در مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری های استان در شش ماهه ابتدای سال جاری گفت: با تلاش کارشناسان، مشاوران و مددکاران بیش از ۸۶ پرونده متشکله منجر به مصالحه شده است و شهروندان جهت دریافت خدمات مشاوره ای مرکز مشاوره آرامش پلیس البرز می توانند با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل نمایند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه همواره یار و یاور پلیس در اطلاع رسانی عملکرد پلیس در برخورد با مجرمان و آگاهسازی شهروندان در پیگیری از بروز آسیب ای اجتماعی بوده اند گفت: تلفن ۱۹۷ همواره آماده شنیدن نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات نسبت به عملکرد پلیس در استان بوده و همچنین تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص وقوع موارد مشکوک و جرایم صورت گرفته در استان است و ماموران در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به موضوع خواهند پرداخت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403071411092
  • خبرنگار : 50022

برچسب‌ها