دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

رسانه‌های بیگانه به دنبال ناامن جلوه دادن ایران هستند

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه اگر جنگی هم رخ ندهد و فقط صحبت آن مطرح شود، رسانه‌های بیگانه از این فرصت سوءاستفاده کرده و ایران را برای سایر جهانیان ناامن جلوه می‌دهند.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت گردشگری ایران اظهار کرد: به محض اینکه اتفاقی رخ می‌دهد و یک شرایط جنگی نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری رخ می‌دهد، دیگر گردشگر و توریستی تا زمانی که وضعیت در آن کشور بهبود پیدا نکند، ورود نمی‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تنش‌های خاورمیانه در غزه، عملیات وعده صادق و شهادت اسماعیل هنیه در تهران رخ داده است. در حال حاضر اکثر کشورهای خاورمیانه با تنش روبرو هستند و حتی کشورهای عراق و ترکیه نیز درگیر شده‌اند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقریبا در سال جاری گردشگر خارجی وارد کشورمان نشده است، تصریح کرد: امنیت در کشور ما برقرار است و همه نیز شاهد آن هستند و بر آن صحه می‌گذارند، اما رفع موضوع ایران‌هراسی که برای کشور ما به وجود آورده‌اند، هزینه‌های زیادی بر کشور ما به خصوص به بخش خصوصی تحمیل کرده است.

دوایی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ گروه گردشگر خارجی که قرار بوده به ایران سفر داشته باشند، سفر خود را لغو کرده‌اند. هر اتفاقی که در دنیا رخ می‌دهد، گردشگری در وهله نخست مورد تهاجم قرار می‌گیرد. تا زمانی که تعامل خود را با دنیا بیشتر نکنیم، وضعیت گردشگری ما به همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر ایرلاین‌های خارجی دیگر از روی آسمان ایران عبور نمی‌کنند و خود را از مسیرهای دیگری به مقصد خود می‌رسانند. این در حالی است که در یک مقطعی تمام هواپیماها از روی ایران عبور می‌کردند و درآمد متوسط ماهیانه ایران از این موضوع ۱۱ میلیون دلار بود، اما این درآمد در حال حاضر صفر شده است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: این‌ها بحث‌هایی است که به ایران‌هراسی ارتباط دارد. باید در وهله نخست زیرساخت‌های گردشگری ایران پوست‌اندازی کند، سپس به سراغ تبلیغات گسترده برویم.

دوایی گفت: ایران در امنیت کامل است. متاسفانه اگر جنگی هم رخ ندهد و فقط صحبت آن مطرح شود، رسانه‌های بیگانه از این فرصت سوءاستفاده کرده و ایران را برای سایر جهانیان ناامن جلوه می‌دهند. امنیت در داخل ایران برقرار است، منتها باید مقداری روی امنیت ایران در دید و نگاه سایر مردم جهان کار کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071411089
  • خبرنگار : 50093