برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب؛ پاسخی کوبنده به تبلیغات رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل منطقه گفت که رژیم صهیونیستی قصد داشت در بین مردم ایران وحشت‌افکنی و ترس ایجاد کند، اما حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و حضور گسترده مردم، پاسخی کوبنده به تبلیغات و ادعاهایی بود که از سوی صهیونیست‌ها اعلام شد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجتماع عظیم و پر شکوه مردم در نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، اتحاد و همبستگی مسلمانان را موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان خواندند و تأکید کردند: بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.

رهبر انقلاب، عملیات طوفان‌الاقصی را که سال گذشته در همین ایام رخ داد، حرکتی درست، منطقی و منطبق بر قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین خواندند و از دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین تجلیل کردند.

مقام معظم رهبری بر همین اساس، اقدام درخشان چند شب قبل نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی را کاملاً مشروع و قانونی خواندند و گفتند: اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد، افزودند: ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم و آنچه معقول، منطقی و درست است طبق نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود عمل می‌شود، همچنانکه این کار انجام شد و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناتوانی دشمن پلید در صدمه جدی زدن به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس و جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل‌الله را علت اقدام آنها به ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین دانستند و گفتند: دشمن این اقدامات را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند، اما نتیجه این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه تاریخ است.

نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری

پایگاه مردمی ایران در میان ملت‌های اسلامی قوت گرفته است

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیانات مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران اظهار کرد: بعد از عملیات وعده صادق ۲ و پاسخ کوبنده ایران به ترور دردناک سید مقاومت، دبیرکل حزب‌الله، رژیم صهیونیستی یک سلسله جریان سازی‌هایی را انجام داد و بنیامین نتانیاهو در سخنانی گفت که از مردم ایران می‌خواهد به پناهگاه‌ها بروند، زیرا اسرائیل ممکن است هر لحظه به ایران حمله کند. رژیم صهیونیستی قصد داشت در بین مردم ایران وحشت‌افکنی کند، نماز جمعه این هفته تهران پاسخی کوبنده به تبلیغات و ادعاهایی بود که از سوی صهیونیست‌ها اعلام شد.

وی با بیان این که «نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری، بزرگترین تجمع تاریخ انقلاب در نماز جمعه بود»، گفت: رهبری مواضع سیاسی ایران و محور مقاومت را روز جمعه به خوبی تشریح کردند و اعلام کردند اگر رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی بزند ایران با قدرت و قوت بیشتری و بیشتر از عملیات وعده صادق ۲ پاسخ می‌دهد و تردیدی در دفاع از خود و محور مقاومت به خود راه نمی‌دهد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به خطبه دوم نماز جمعه که مقام معظم رهبری به زبان عربی بیان کردند، گفت: این خطبه و اظهارات رهبری برای ملت‌های عربی و اسلامی بود و تاثیر زیادی در روحیه ملت‌های عربی و اسلامی داشت و بازتاب این خطبه زیاد بود. جایگاه ایران در طول روزهای گذشته نزد ملت‌های اسلامی به خاطر واکنشی که به رژیم صهیونیستی داشته است، افزایش یافته و پایگاه مردمی ایران در میان ملت‌های اسلامی قوت گرفته است و بر خلاف آن رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است.

نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری

سفر عراقچی به لبنان؛ پیام همبستگی در تقابل با رژیم صهیونیستی

هانی‌زاده با اشاره به سفر «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه به بیروت در شرایطی که صهیونیست‌ها هشدار داده بودند، هر هواپیمای ایرانی وارد بیروت شود هدف قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این سفر با اسکورت نیروی هوایی ایران انجام شد و صهیونیست‌ها جرات نکردند علیه آن اقدامی کنند. این سفر نیز پیام همبستگی در تقابل با رژیم صهیونیستی داشت و در ادامه سفر وزیر خارجه به سوریه با وجود بمباران‌های مکرر نیز در این راستا بود و تاکید بر اینکه ایران تحت هیچ شرایطی از هم‌پیمانان خود دست نمی‌کشد.

سفر عراقچی به لبنان

نتانیاهو به مرحله خودزنی سیاسی و نظامی رسیده‌ است

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: به هر حال هر اتفاق و اقدامی از سوی نتانیاهو را ممکن است شاهد باشیم و این دور از ذهن نیست. رژیم صهیونیستی و نتانیاهو به مرحله خودزنی سیاسی و نظامی رسیده‌اند و حتی بدون اجازه آمریکا هم ممکن است اقداماتی علیه محور مقاومت و ایران انجام دهد، اما همان طور که رهبری و مقامات سیاسی و نظامی کشورمان تاکید کردند، در صورت اقدام دوباره علیه ایران، پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

هانی‌زاده گفت که اسرائیلی‌ها از پاسخ شدید ایران وحشت دارند، زیرا مراکز مهم اسرائیل از سوی ایران شناسایی شده و اگر دست به ماجراجویی بزند ایران با موشکی پیشرفته‌تر این بار مواضع تعیین شده حساس رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071411073
  • خبرنگار : 71049