نمایش و نقد «عطرآلود» در نشست «فارسی سینما»

فیلم «عطرآلود» ساخته «هادی مقدم‌دوست» در ادامه سلسله نشست‌های«فارسی‌سینما» که به منظور نمایش و نقد گفتمان‌شناسانه و نشانه‌شناسانهٔ فیلم‌های روز سینمای ایران برگزار می‌شود، نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی، این نشست ساعت ۱۶ یکشنبه، ۱۵ مهر، با حضور کارگردان و نویسنده و رامتین شهبازی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره و منتقد سینمادر حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبه‌روی پورموسی، سالن اوستا برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: «سینما، هنرجادوی دنیای جدید و توانمند در ساخت جهانی ویژه و پر از استعاره و نشانه است. هر فیلم نیز نظام نشانگانی خاصی را می‌سازد و ساخت و فهم این نظام، به دانش‌هایی نیازمند است که نشانه‌شناسی و گفتمان‌شناسی و معناشناسی سرآمد آن‌هاست. دفتر پاسداشت زبان فارسی در حوزهٔ هنری با برگزاری این نشست‌های نقد زبانی، در پی آن است که هم توان دانش‌های زبانی مانند نشانه‌شناسی، گفتمان‌شناسی، نقد ادبی، زبان‌شناسی سیاسی و... را در ساخت و فهم فیلم نشان دهد و هم با این رویکرد در صدد پیونددادن اهالی این دانش‌ها با سینماگران و ایجاد و تقویت رابطهٔ میان این دسته از دانشوران با فیلم‌سازان است.»

در نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها، فیلم سینمایی«سرهنگ ثریا» به نویسندگی و کارگردانی«لیلی عاج» نمایش داده ‌شد.

 انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403071411047
  • خبرنگار : 71573