رئیس بنیاد نخبگان فارس:

‌پروژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی زمان‌بر است/ شناسایی۱۲۰۰ نخبه در فارس

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس بیان کرد: فرض بر این بوده است که با شناسایی افراد نخبه جذب آنان در دستگاه‌های اجرایی به سهولت انجام پذیرد اما این پروژه یک پروسه طولانی مدت در پیش دارد.

حبیب شریف امروز، ۱۴ مهرماه در نشستی که به مناسبت روز ملی نخبگان با حضور مستعدان و نخبه‌های استان فارس مسئولان مراکز علمی در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه برای جذب نیروهای نخبه در تمام دانشگاه‌های کشور و استان فارس چالشی بزرگ وجود دارد، گفت: فرض بر این بود که افراد مستعد و برتر شناسایی شده در دستگاه دولتی به راحتی جذب شوند اما این پروژه جذب در دستگاه‌های اجرایی یک پروسه طولانی مدت دارد.

وی تصریح کرد: امروز ۲۲ نفر از نخبگان در قالب دوره پسا دکتری مشغول هستند و حدود ۶ نفر از آن‌ها جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

شریف یکی از چالش‌ها را استفاده از پتانسیل خیرین در حوزه نخبه‌پروری دانست و گفت: بیشترین خیرین در حوزه مواد خوراکی، مالی، ساخت مساجد، بیمارستان و خوابگاه فعال هستند و کمتر به حوزه نرم‌افزاری توجه می‌کنند. یک پزشک حاذق، تکنسین و پرستار خبره مورد نیاز یک بیمارستان است و این پزشکان هستند که به یک بیمارستان هویت می‌بخشند بنابراین کمک خیرین در حوزه فعالیت‌های نخبگان ضرورت دارد و نیاز به فرهنگ‌سازی برای جذب کمک‌های خیرین داریم.

وی در ادامه سخنان خود از شناسایی یک‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه در اقصی نقاط استان به ویژه مناطق محروم خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان استان فارس این دانش‌آموزان را تحت حمایت خود قرار داده است و این دانش‌آموزان بورسیه توانمندسازی شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس همچنین از طراحی ۶۶ جایزه به نام دانشمندان، اندیشمندان و سرآمدان حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی که ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، کارآفرینان، نوآوران و خالقان شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

‌شریف در ادامه بیان کرد: در حوزه کودکان مبتلا به اوتیسم و بچه‌های مستعد برتر اوتیسمی تعدادی شناسایی شده‌ است، همچنین بچه‌های نخبه خانواده‌های زندانیان را تحت حمایت قرار دادیم و پیشنهاد دادیم که در ۱۷ شهرستان که زندان وجود دارد ورود پیدا کرده و این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

وی در پایان سخنان خود مشکل مسکن نخبگان را مطرح و اظهار کرد: استان فارس اولین استانی بود که در حوزه مسکن نخبگان ورود پیدا کرد و در این زمینه همکاری و مساعدت استاندار فارس لازم است تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071411041
  • خبرنگار : 50976