مدیرعامل آبفا مازندران خبرداد

اجرای ۱۰ هزار متر خط انتقال آب در منطقه شهبند ساری

مدیرعامل آبفا مازندران گفت: خطوط انتقال آب در منطقه شهبند ساری به طول ۱۰هزار متر با هدف افزایش توان تامین و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی جمعی از مردم این شهر و اهالی جاده خزرآباد در دست اجراست.

بهزاد برازاده امروز در بازدید از پروژه انتقال آب در شهرستان ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش برای تامین آب پایدار مردم مرکز استان اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقالی به طول ۱۰ هزار متر در منطقه شهبند ساری به منظور رفع کمبود آب اهالی این منطقه و جاده خزرآباد با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وی افزود: با تکمیل این پروژه آبرسانی و وارد مدار شدن آن، مشکل کمبود و افت فشار آب ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه برطرف خواهد شد.

برارزاده با بیان اینکه در مازندران مناطقی وجود دارد که دچار کمبود آب هستند، یاداور شد: این مناطق شناسایی و راهکارهای رفع این کمبود به صورت کتابچه تنش آبی تدوین شد که بر اساس آن برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از روستاها زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مازندران قرار گرفتند، گفت: با توجه به منابع آبی موجود در این روستاها، طرح‌های آبرسانی با هدف دسترسی ساکنان به آب آشامیدنی سالم و پایدار درحال اجراست.

نیاز آبی مازندران بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه است و در حال حاضر در این خطه شمالی کشور بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید و استحصال می‌شود.

سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی نیز ۱۷۱ لیتر است و از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

برابر آمارها، حدود ۱۲ درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه تامین می‌شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ‌ها مواجه می‌شویم که این چالش نشان می‌دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071411040
  • خبرنگار :