نماینده رهبر انقلاب در استان سمنان:

طرح پرسش‌های سطحی در ارزیابی مبانی اعتقادی افراد چه منطقی دارد؟

نماینده رهبر انقلاب در استان سمنان با بیان اینکه طرح پرسش‌های سطحی در ارزیابی مبانی اعتقادی افراد چه منطقی دارد؟ از برخی رویکردهای ناصواب در این بخش انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۱۴ مهر ماه) در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سمنان با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به دانشجویان سراسر استان سمنان، ایجاد فضایی امن برای تحصیل علم را ماحصل خون مطهر شهدا دانست و اظهار کرد: توجه به توانمندی‌های اعتقادی امری ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان توجه به سنجه‌های علمی برای گزینش افراد را لازم، اما ناکافی دانست و گفت: توجه به ظرفیت‌های معنوی و اعتقادی افراد در گزینش معلمان و فرهنگیان یک ضرورت است، چراکه آینده کشور به کیفیت امروز نظام آموزش و پرورش بستگی دارد.

او با انتقاد از طرح پرسش‌های سطحی در ارزیابی بنیان‌های فکری و اعتقادی افراد، اظهار کرد: اینکه از یک نفر سوال کنند «در فلان تاریخ در راهپیمایی همراه چه کسی شرکت کردی» چه موضوعی را اثبات یا نفی می‌کند؟

وی همچنین با انتقاد از سختگیری بیش از حد برای ورود جوانان معتقد و مؤمن به نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: البته هیچ‌کس اصل ضوابط و فرآیندهای جذب را که برآمده از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، انکار نمی‌کند، چراکه این موضوع در آموزش و پرورش اهمیتی دوچندان دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در ادامه با اشاره به دغدغه برخی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سمنان درباره فرآیند جذب افراد به نظام آموزش و پرورش کشور، ادامه داد: در دوره‌ای شاهد آن بودیم که معاونت پرورشی از آموزش و پرورش حذف شد، درحالی‌که آموزش و پرورش همان تعلیم و تربیت است که مورد تاکید آموزه‌های دینی و قرآنی قرار دارد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه براساس آیات قرآن، تزکیه و تربیت مقدم بر تعلیم است، اظهار کرد: کسی که زمینه رشد و تعالی را در خود به‌وجود نیاورده باشد، نمی‌تواند بر دیگران تاثیر بگذارد.

مطیعی با تاکید بر اینکه فطرت توحیدی انسان، او را به سمت خوبی‌ها سوق می‌دهد، گفت: امروز برخی والدین که شاید از بنیه اعتقادی قوی نیز برخوردار نیستند، تمایل دارند فرزندان خود را در محیط‌های آموزشی پاک و بهره‌مند از ارزش‌های معنوی تحت تعلیم و تربیت قرار دهند.

امام جمعه سمنان با اشاره به طرح موضوع وفاق توسط رئیس‌ جمهوری، بیان کرد: برداشت ما از گفتمان دکتر پزشکیان این نیست که ایشان بخواهد، افرادی را به‌طور اتوبوسی به دستگاهی وارد یا از آن خارج کند.

مطیعی با اشاره به برگزاری نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش استان و ائمه جمعه، گفت: تلاش می‌کنیم دغدغه‌ها و مسائل دانشجویان را در سطوح مختلف مطرح و دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه چند نفر از اعضای بسیج دانشجویی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان سمنان، مسائل و دیدگاه‌های خود را با نماینده رهبر انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071411033
  • خبرنگار :