بیداری جهانی در حال شکل‌گیری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیداری جهانی در حال شکل‌گیری است و دشمنان هر فتنه و جنایتی که انجام می‌دهند بیداری جهانی هم بیشتر می‌شود، گفت: امروز بیداری جهانی به کشورهای غربی کشیده شده و جوانان غربی شکنجه‌ها را تحمل کرده و راه خود را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شنبه در مراسم آغازین هفته کودک که در یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: کانون به واسطه تلاش برای پرورش فکر کودکان و نسل نو مکانی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: استکبار نه تنها از انسانیت بویی نبرده است بلکه هیچ شناختی از انسان و ابعاد وجودی او ندارند و تنها از منظر اقتصادی به او نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: جهان امروز جنایت‌های استکبارگران و صهیونیست را می‌بیند ولی هیچ گونه احساس مسئولیتی نسبت به آن نکرده و در واقع مسخ شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین نقشه غرب برای انسان فساد جامعه است، افزود: استکبار و غرب در هر کجا که وارد شده است فساد و تباهی و جنایت را به همراه آورده است تا بتواند بر کشورها دیگر مسلط شود.

عبادی گفت: در اسرائیل حتی بسیاری از نوجوانان و کودکان فلسطینی در زندان هستند و خانه‌ها را بر سر زنان و مردم بیگناه تخریب می‌کنند.

وی یادآور شد: از فتنه‌های آخرالزمان نباید بهراسیم چون زمان به نفع جبهه مقاومت و اسلام رقم می‌خورد.

مهدی مظهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز گفت: پیام هفته جهانی کودک توجه به این قشر آینده ساز در تمام سال است که برای تحقق این مهم نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان داریم.

مظهری افزود: در دورانی قرار داریم که نه تنها کودکان‌ مظلوم‌ هستند بلکه در نوع بشر ظلم می‌شود و شیاطین انسی حقوق بشر را به تمام معنا زیر پا گذاشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اظهار کرد: امسال بین ۱۵ اثر برگزیده کشوری تئاتر «قنات شیرین» مربوط به کودکان سرایان اثر برتر شناخته شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مهدی بنی اسدی دانش آموز کلاس ششم از شهرستان سرایان به عنوان پنجمین کتابخوان برتر کشور معرفی شد که در یک سال بیش از ۵۴۰ کتاب مطالعه کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های این کانون رفع تبعیض اجتماعی و فرهنگی است تصریح کرد: در استان ۹ مرکز سیار روستایی از جمله در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، بشرویه، طبس، زیرکوه و درمیان فعال است و روستاها را پوشش می‌دهند.

مظهری با اشاره به فعالیت سه مرکز کانون در شهر بیرجند یادآور شد: مرکز استان نیاز به مراکز بیشتری به خصوص در کانون‌های جمعیتی دارد و در این زمینه نیاز به حمایت و پیگیری مسئولان استانی داریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071411029
  • خبرنگار :