اعتصاب سراسری در کرانه باختری پس از کشتار رژیم صهیونیستی در اردوگاه طولکرم 

در پی بمباران اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری که منجر به شهادت ۱۸ تن شد، گروه‌های ملی و اسلامی در کرانه باختری اعتصاب سراسری اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس از شهادت تعدادی از نظامیان خود در جریان بمباران اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری خبر داد.

این گردان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد القسام در برابر قتل‌عام فزاینده رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری به ملت فلسطین تعهد می‌دهد که انتقام خون‌های پاکی که همواره ریخته می‌شود، بگیرد.

گردان‌های القسام اعلام کرد پاسخ عملی القسام در آینده پیش از واکنش لفظی آن خواهد بود و رهبران رژیم صهیونیستی بهای تصمیمات جنایتکارانه خود در حق ملت بی‌دفاع فلسطین و نظامیان آن را پرداخت خواهد کرد.

وزارت بهداشت‌ فلسطین اعلام کرد در حمله روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به یک ساختمان و قهوه‌خانه در مرکز اردوگاه طولکرم، ۱۸ تن از جمله «زاهی العوفی» ملقب به «طوفان»، فرمانده گردان‌های القسام شهید شدند. این حمله که با جنگنده اف۱۶ اجرایی شد، خشونت‌آمیزترین حمله از انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ است.

گروه‌های فلسطینی دیروز جمعه در راستای محکومیت این قتل‌عام وحشیانه، در کرانه باختری اعتصاب سراسری اعلام کرده و خواستار انتفاضه جامع علیه اشغالگران شدند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی از قتل‌عام به عنوان بخشی از استراتژی جامع نسل‌کشی استفاده می‌کند و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد تا با پاکسازی قومی، قتل‌عام جمعی و آواره کردن اجباری به اهدافش برسد.

این جبهه اعلام کرد جنایات اشغالگران مستلزم این است که ملت فلسطین و امت عرب دست به انتفاضه کامل بزنند. ایستادن و سکوت در انتظار نابودی، معنایی ندارد.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین اعلام کردند در برابر قتل‌عام‌ رژیم صهیونیستی در اردوگاه طولکرم، تداوم نسل‌کشی علیه ملت فلسطین که با حمایت و پشتیبانی آمریکا و عجز جامعه جهانی در اعمال فشار بر اشغالگر برای توقف این تجاوز علیه ملت فلسطین و لبنان و تروریسم دولتی هدفمند علیه سوریه و یمن صورت می‌گیرد، روز جمعه در سراسر فلسطین اعتصاب سراسری اعلام می‌شود و ملت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و درخواست تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس راهپیمایی می‌کنند.

همچنین باشگاه اسیران فلسطینی در شهر طوباس در کرانه باختری اعلام کرد «احمد عوایصه» اسیر آزاده پس از محاصره، تیراندازی به سمت او و بازداشت در خانه‌اش، صبح امروز به شهادت رسید.

«هارون ناصرالدین» از رهبران حماس خواستار مقابله با یورش شهرک‌نشینان در اعیاد یهودی به مسجدالاقصی شد. او از ملت فلسطین خواست برای مقابله با سیاست یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی و تحمیل واقعیت‌های جدید بر صحن‌های مسجدالاقصی در این مسجد تحصن کنند.

انتهای پیام 
 

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071411027
  • خبرنگار : 71592