مدیر کل مدیریت بحران استان یزد:

بهاباد تا این لحظه ۱۳ بار لرزید/خسارتی گزارش نشده است

مدیر کل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه بهاباد یزد تا این لحظه ۱۳ بار لرزیده است، گفت: این لرزش ها در منطقه های فاقد سکونت بوده و خسارتی به دنبال نداشته است.

مردم بهاباد صبح امروز را با دلهره وقوع چندین زمین‌لرزه آغاز کردند که اولین آن در  ساعت ۰۴:۴۸:۰۰ با شدت ۳.۱ ریشتر و در عمق ۱۷ کیلومتری اتفاق افتاد، دومین زلزله نیز دقایقی بعد یعنی ساعت ۵:۰۱:۴۶ با شدت ۲.۸ ریشتر و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین و سومین زمین‌لرزه نیز دقایقی بعد و در ساعت ۰۵:۲۵:۰۷ با شدت ۳.۳ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

«محمد علی ملک زاده» مدیر کل مدیریت بحران استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت و میزان خسارات این حادثه گفت: خوشبختانه این لرزش ها در منطقه‌های فاقد سکونت بوده و خسارتی به دنبال نداشته است.

وی افزود: با اعلام اینکه دستگاه های امدادی استان پس از اعلام اولین زمین لرزه به حالت آماده باش درآمدند، گفت: در همین رابطه نیز با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان لرزه‌نگاری کشور دستگاه های امدادی مدیریت بحران استان کرمان به عنوان استان معین به یزد برای امداد رسانی در صورت بروز هرگونه خسارتی در حالت آماده باش درآمدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: همچنین ساعت ۱۱ صبح امروز جلسه ستاد مدیریت شهرستان بافق به ریاست فرماندار جهت بررسی منطقه تشکیل و عوامل مدیریت بحران استان نیز در محل حاضر شدند.

ملک زاده ادامه داد: در سالهای گذشته شاهد این بودیم که چنین زمین لرزه هایی در شهرستان بهباد رخ داده است. سالانه ۹۰۰ زمین لرزه در استان رخ می دهد که عمده آنها کوچک و متوسط است و بیشترین زمین لرزه ها در شهرستان بهاباد گزارش می شود.

وی افزود: اولین موضوع مخاطره آمیز در بهاباد یزد، زمین لرزه است و مهمترین اصل هم در حوزه پیشگیری، مقاوم سازی و آموزش مردم است و در این زمینه نیز واحدهای مسکونی با تامین اعتبارات لازم در حال مقاوم سازی، نوسازی و بهسازی است.

به گزارش ایسنا؛ کانون این زمین لرزه که در طول جغرافیایی ۵۶.۳۵ و عرض جغرافیایی ۳۲.۲۷ و در عمق ۱۵ کیلومتر اتفاق افتاده، در ۵۳ کیلومتری بهاباد، ۹۵ کیلومتری کوهبنان کرمان و ۱۰۷ کیلومتری ساغند بوده است.

آخرین و بزرگترین زمین لرزه امروز تاکنون به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۰۶:۵۹:۲۳ به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071411016
  • خبرنگار : 50463