افزایش 40 درصدی کشف کالای قاچاق در استان بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که این میزان کشفیات پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به‌گزارش ایسنا، سردار حیدر سوسنی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی شعار امسال را "پلیس هوشمند مردم قانونمند" عنوان کرد و افزود: در هفته نیروی انتظامی ۳۰۰ برنامه متنوع در استان بوشهر در حوزه‌های مختلف تدوین شده است.
وی سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران انتظامی استان را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: در هفته نیروی انتظامی برنامه‌های مختلف دیگری از جمله طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.
رئیس پلیس استان بوشهر از کشف یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق به‌دست ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: این میزان کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.
وی از برقراری امنیت پایدار در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس آمار مرکز فرماندهی و کنترل فراجا، استان بوشهر در حوزه سرقت‌ها در کشور در رتبه بیست هشتم و در حوزه جرایم شرارت در رتبه سی و چهارم قرار دارد.
سوسنی جایگاه استان بوشهر در حوزه جرایم نزاع و درگیری را بیست و هشتم اعلام و اضافه کرد: از صد درصد نزاع در استان بوشهر ۹۹.۵ درصد آن فردی و نیم درصد دسته‌جمعی اعلام شده است.
وی از رتبه نخست استان بوشهر در کشف قتل‌ها خبر داد و گفت: از ۲۶ حادثه قتل در نیمه نخست امسال در استان بوشهر، ۲۵ قتل آن به روش علمی تشخیص جرایم کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به این‌که سامانه تلفنی ۱۹۷ پل ارتباطی مردم در نظارت عملکرد پلیس است، گفت: بررسی‌های سامانه ۱۹۷ نشان می‌دهد تعداد شکایت مردم از پلیس استان بوشهر در نیمه نخست امسال ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده و این درحالی است که میزان تقدیر از پلیس ۱۲ درصد افزایش یافته که این نشان می‌دهد نیروی انتظامی خدمت‌گزار مردم است.
وی مقابله با تخلفات اقتصادی از جمله کالای قاچاق را از ماموریت‌های مهم مجموعه نیروی انتظامی دانست و با اشاره به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در کشف تخلفات اقتصادی، افزود: امسال بیشترین کشف پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در حوزه کالای قاچاق  ثبت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403071410971
  • خبرنگار : 50963