افتتاح پنج پروژه در دانشگاه شهرکرد

با حضور تعدادی از مسئولان استانی پنج پروژه در دانشگاه شهرکرد با اعتبار هزینه شده ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

یاسر پیرعلی امروز ۱۴ مهرماه در آیین افتتاحیه پروژه‌های دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک مجموعه آزمایشگاهی که شامل سه آزمایشگاه بیماری‌شناسی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد با اعتبار هزینه شده ۳۵ میلیارد ریال بوده هستیم، البته این پروژه جزء مصوبات سفر شهید جمهور به استان بود.

وی با توجه به نیاز وجود رشته تخصصی جراحی حیوانات، افزود: افتتاح کلینیک تخصصی جراحی اسب در این دانشگاه پروژه دیگری بود که با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح شد که این پروژه برای دانشگاه کسب درآمد خواهد کرد.

پیرعلی با اشاره به افتتاح پژوهشکده هوش مصنوعی در دانشگاه شهرکرد، تصریح کرد: طبق دستور اخیر مقام معظم رهبری و توجه ایشان به مسئله هوش مصنوعی و کاربردهای آن، پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه شهرکرد، بخش واقعیت مجازی و افزوده با دیدگاه مطالعاتی علمی و آموزشی امروز افتتاح شد.

وی در ادامه ضمن بازدید از پروژه تصفیه خانه دانشگاه و راهبردی دانستن آن، گفت: فاز اول این پروژه آماده شده و تاکنون بیش‌از ۱۲۰۰ متر لوله کشی زیرزمین انجام شده است، حدود ۱۰۰۰ متر خطوط پمپاژ نصب و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله احداث تصفیه‌خانه هستیم که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و مجموع اعتبارات این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال است‌.

رئیس دانشگاه شهرکرد از افتتاح شدن آزمایشگاه گروه برق در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خبر داد و گفت: این آزمایشگاه کلیدی، راهبردی و موثر، ویژه دانشجویان رشته برق دانشگاه شهرکرد است که تاکنون پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده و امروز شاهد افتتاح آن بودیم‌.

پیرعلی از افتتاح شهربازی و مهدکودک دانشگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: اقدامات اولیه برای احداث مجتمع مسکونی شهدای پرواز اردیبهشت دانشگاه شهرکرد با ظرفیت ۶۰۰ خانواده انجام شده و طی قراردادهایی که با بنیاد مسکن منعقد شده است، این طرح در حال پیگیری و احداث بوده که در نظر داریم تا دو سال دیگر به ثمر بنشیند.

وی مجموع اعتبارات پروژه‌های افتتاح شده دانشگاه شهرکرد را ۱۲۰ میلیارد ریال بیان کرد و توضیح داد: ۷۵۰۰ دانشجوی دانشگاه شهرکرد می‌توانند از امکانات این دانشگاه استفاده کنند و تمامی پروژه‌های افتتاح شده امروز نیز برای عموم دانشجویان قابل استفاده است.

انتهای پیام.

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071410965
  • خبرنگار : 50660