«متا» از هوش مصنوعی جدید مولد ویدئو رونمایی کرد

هوش مصنوعی «Movie Gen» شرکت «متا» ویدئوهایی را همراه با صدا تولید می‌کند که می‌توانند تا ۱۶ ثانیه طول بکشند.

به گزارش ایسنا، شرکت «متا»(Meta) روز جمعه اعلام کرد یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام «Movie Gen» ساخته است که می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی و صوتی واقعی را در پاسخ به درخواست‌های کاربران ایجاد کند و با مدل‌های هوش مصنوعی استارت‌آپ‌های پیشرو در تولید رسانه‌ای مانند «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) و «الون لبز»(ElevenLabs) به رقابت بپردازد.

به نقل از فست کمپانی، نمونه‌هایی از ساخته‌های Movie Gen که توسط متا ارائه شد، ویدیوهایی را از حیوانات در حال شنا و موج‌سواری و همچنین ویدیوهایی را نشان می‌داد که با استفاده از عکس‌های واقعی افراد ساخته شده بودند و آنها را در حال انجام کارهایی مانند نقاشی روی بوم به تصویر می‌کشیدند.

متا در یک پست وبلاگ خود نوشت: Movie Gen می‌تواند موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های صوتی همگام‌سازی‌شده با محتوای ویدیوها را نیز تولید کند و به ویرایش ویدیوهای موجود بپردازد.

متا در یکی از این ویدئوها، توپ پوم‌پوم را در دستان مردی قرار داد که در صحرا می‌دوید.

متا گفت که ویدئوهای تولیدشده توسط Movie Gen می‌توانند تا ۱۶ ثانیه طول بکشند؛ در حالی که صدا می‌تواند تا ۴۵ ثانیه باشد. داده‌های منتشرشده توسط متا نشان می‌دهند که این مدل در مقایسه با مدل‌های هوش مصنوعی استارت‌آپ‌های دیگر عملکرد مطلوبی دارد.

اعلام این مدل جدید در حالی انجام شده که هالیوود امسال در حال مبارزه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد برای تولید ویدیو است. این مبارزه پس از آن صورت گرفت که اوپن‌ای‌آی در ماه فوریه برای اولین بار نشان داد که محصول آن موسوم به Sora چگونه می‌تواند ویدیوهای فیلم‌مانند را در پاسخ به درخواست‌های متنی ایجاد کند.

متخصصان فناوری در صنعت سرگرمی مشتاق استفاده از چنین مدل‌هایی برای تقویت و تسریع فیلم‌سازی هستند؛ در حالی که دیگران درباره پذیرش سیستم‌هایی که بدون قانون کپی‌رایت آموزش دیده‌اند، اظهار نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403071410956
  • خبرنگار : 71604