فرمانده نیروی انتظامی استان خبر داد

فوت ۱۳۷ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه امسال

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت ۱۳۷ نفر در تصادفات رانندگی استان طی ۶ ماهه امسال خبر داد.

سردار کیقباد مصطفایی ضمن تشکر از تعامل خوب آموزش و پرورش استان با مجموعه نیروی انتظامی گفت: امنیت زیرساخت تمام فعالیت‌های بشری و جایگاه ویژه‌ای در جوامع دارد و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیت بشری نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه بعد از نهاد خانواده، مدارس اساسی‌ترین نقش را در شکل گیری شخصیت افراد جامعه دارند، اظهارکرد: معلمان نقش مهمی در نهادینه کردن جامعه پذیری و قانونمداری در جامعه دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد شعار هفته نیروی انتظامی را پلیس هوشمند، مردم قانون مدار عنوان و خاطرنشان کرد: درسایه رعایت قانون است که امنیت پایدار توسط پلیس هوشمند ایجاد خواهد شد.

مصطفایی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی در مقوله امنیت نسبت به میانگین کشوری از وضعیت قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه در دو موضوع وقوع تصادفات رانندگی و تیراندازی وضعیت از میانگین کشوری بالاتر هستیم که نیازمند فرهنگ سازی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم است.  

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال مرگ ۱۳۷نفر در تصادفات منجر به فوت استان را داشته ایم این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۸مورد فوت بوده، ۷درصد افزایش داشته است. وقوع مجموع تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سایه تعاملات پلیس و آموزش وپرورش آسیبهای اجتماعی در جامعه کاهش می یابد، عنوان کرد: آموزش وپرورش به دلیل داشتن جامعه هدف بالا و گستردگی جغرافیایی می تواند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن قانون نقش آفرینی خوبی داشته باشد.

مصطفایی بیان کرد: فرهنگسازی نیازمند آموزش، تمرین و بازخورد است که در این زمینه معلمان در کلاسهای درس می توانند قانون مداری را برای دانش آموزان تبیین نمایند. 

همچنین محمد جمالی، سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به خادمان عرصه نظم و امنیت گفت: نظم و امنیت درجامعه مرهون تلاش‌های شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی است و اقتدار نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت پایدار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ستودنی است.

وی افزود: نیروی انتظامی شبانه روز برای استقرار امنیت و آرامش در سطح جامعه زحمت می کشد و الحمد الله با مدیریت خوب و راهبردی فرمانده انتظامی استان و تلاش‌ها و زحمات مجموعه نیروی انتظامی، استان کهگیلویه و بویراحمد در زمره استان‌های خوب کشور در زمینه امنیت و آرامش است.

جمالی با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان یار و یاور پلیس و درخدمت پلیس خواهند بود، بیان کرد: این هفته بهانه‌ای است تا به صورت نمادین از زحمات مجاهدانه و شبانه‌ روزی مجموعه پلیس در برقراری نظم و امنیت تشکر نماییم.

به گزارش ایسنا، در پایان این دیدار صمیمی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به پاس خدمات ارزنده نیروی انتظامی به مردم و تعامل با آموزش وپرورش با اهداء لوح سپاس از فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403071410892
  • خبرنگار :