انتشار یک آلبوم بین‌المللی با اشعار مولانا

پروژه «اَدوار» با طراحی و هنرمندی زکریا یوسفی در قالب تجربه‌ای جدید به زودی پیش روی مخاطبان قرارخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، «اَدوار» عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های موسیقایی در حوزه موسیقی تلفیقی با استفاده از اشعار مولانا است که طی روزهای آینده با هنرمندی، طراحی و تنظیم زکریا یوسفی  در قالب یک آلبوم بین‌المللی، در دو نسخه «فیزیکی» و «دیجیتال» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

عبارت «ادوار» به یکی از ابیات مولوی و حرکات سماوات اشاره دارد که چرخشِ سماع مولویه نیز برگرفته از آن بوده و مولانا با الهام از اندیشه‌های نظریه پردازان باستان، «سماع» را چرخشی الهام گرفته از حرکت افلاک می‌دانست.

به گفته یوسفی این آلبوم که با تهیه‌کنندگی «روزالین آریایی راد» تولید شده و ترکیبی از تجارب گذشته او درموسیقی و ادبیات عرفانی، تجربه‌هایش در حوزه موسیقی الکترونیک و تلاش برای به کارگیری صداهای متنوع‌تر در خدمت این نوع موسیقی است. ضمن اینکه محوریت صداها نیز با «سازهای کوبه‌ای»،«ریتم»، «ملودی‌های سازی و آوازی» برگرفته از موسیقی منطقه کردستان و شمال‌خراسان بوده و در آن از سازهایی مانند تنبور، تار، فلوت، آلتو، کمانچه، دودوک، کاوال و عود به صورت تکنوازی یا هم‌نوازی بهره گرفته شده‌ است.

میلاد محمدی، شقایق صادقیان، نگار فرجی، فرزاد بازگیر، هومن مهدویان، بهنام بیات، یلدا خوانساری و زکریا یوسفی از جمله هنرمندانی هستند که در این آلبوم به عنوان نوازنده و همخوان حضور دارند.

زکریا یوسفی طی دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود، با هنرمندانی همچون شهرام‌ ناظری، کامکارها، علیرضا قربانی، کیهان‌ کلهر، گروه شهنازی، هم نوازان حصار همکاری داشته و برگزاری کنسرت در بیش از ۴۰ کشور خارجی و حضور در بیش از ۳۰ فستیوال بین‌المللی را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت کرده است.

جزییات مربوط به نحوه انتشار و ارائه این آلبوم طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403071410858
  • خبرنگار : 71625

برچسب‌ها