مدیرکل امور عشایری استان ‌اعلام کرد:

ایلام، رتبه اول اعطای تسهیلات به جامعه عشایری‌

مدیرکل امور عشایری استان با بیان اینکه در اعطای تسهیلات به جامعه عشایری،  ایلام رتبه اول کشور را دارد گفت: سال قبل ۴۰ میلیارد تومان  تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از جامعه عشایری در زمینه ایجاد شغل و یا تثبیت شغل به این جامعه عزیز و مولد ارائه شد.

«محمدجواد خانزادی» امروز ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳، در نشست نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: با جامعه‌ای که متأسفانه در سال‌های قبل حمایت‌های خوبی از آن نشد و در جریان خشکسالی‌هایی که در استان ایلام اتفاق افتاد، لطمات زیادی دیدند ولی خدا را شکر و با عنایت رئیس جمهور شهید اعتبارات خوبی به استان‌های مختلف ارائه شد .

وی افزود: امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای تثبیت شغل برای این جامعه به استان ایلام ابلاغ شده و تاکنون ۱۳۰۰ نفر برای تسهیلات ثبت‌نام کردند که به‌زودی این تسهیلات اعطا می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در زمینه نهاده‌های دامی که برای نخستین بار بود دولت از جامعه عشایری حمایت کردند و برای مدت چهار ماه تنفس در ازای هر رأس دام، ۱۸۰ کیلو نهاده دامی ( جو به مدت چهار ماه) در اختیار عشایر قرار داد که حمایت خیلی خوبی بود، بالغ بر ۳۰ هزار رأس دام که تعهد ما بود، محقق شد.

خانزادی افزود: بحث راه‌های عشایری آبرسانی به این اقشار و بحث مسائل فرهنگی که دغدغه ما بود به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و این مسائل در موکبی که جامعه عشایری در مرز مهران داشت بازخورد خیلی خوبی داشت و نذورات جامعه عشایری در این موکب برای زوار اربعین حسینی در اختیار زوار قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: تفاهم‌هایی با حوزه علمیه برای استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان ‌خواهر و برادر که در حوزه علمیه استان هستند،‌ به‌ویژه ایام اربعین و رمضان داشتیم که به میان عشایر استان بروند.

خانزادی گفت: با وجود محرومیت‌های جامعه عشایری معتقدیم این حمایت‌ها کافی نیست، معتقدم عشایر جامعه اول است، هر چند بعضی‌ها ‌معتقدند جامعه سوم هستند، از عشایر است  که به شهرها می‌رسیم و باید اعتباراتی که برای عشایر در نظر می‌گیرند بر اساس آن خروجی و بازدهی باشد چون این جامعه مولد است.

وی تصریح کرد: در زمینه انتقال پرونده نفت و گاز به استان ایلام، پارسال ۳۶ میلیارد تومان به اداره کل امور عشایری ابلاغ شد، همچنین برای بهسازی راههای عشایری و امسال هم در شش ماهه نخست ۳۲ میلیارد ابلاغ شده ولی باز هم معتقدیم مشکلات جامعه عشایری در زمینه راه‌ها بیشتر از این‌هاست و باید اعتبارات بیشتری داده شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071410854
  • خبرنگار : 71299