یک کارشناس:

قدرت گرفتن ‌بیش‌ از حد برخی دلال‌ها و لیدرها بلای جان فوتبال شده است

یک کارشناس فوتبال گفت: قدرت گرفتن بیش از حد برخی دلال‌ها و لیدرها و ضعف و افول شخصیتی مدیران و مربیان، بیش از یک دهه است بلای جان فوتبال کشور شده است

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه امروزه در کشورمان بیش از آنکه به اصل موضوع فوتبال و رشد و توسعه آن اندیشیده شود، درگیر حواشی و مسایلی شده اند که آن را تحت الشعاع قرار می دهد. در همین راستا نیز فوتبالی‌ها برای دیده شدن دست به دامان دلال‌ها، بلاگرها و شاخ‌های مجازی شده که بعضا بسیاری از آن ها نه سواد و تخصصی در فوتبال دارند و نه اصلا از این جنس هستند. تنها به علت اینکه توسط فالورها دیده و حمایت می شوند، برخی فوتبالی‌های مطرح اعم از مدیران، مربیان و بازیکنان چنان اختیار خود را دست آنها می دهند که گویی آن ها پادشاه و فوتبالی‌ها رعیت و برده آن‌ها هستند.

او ادامه داد: البته این ضعف ناشی از رفتار و عملکرد خود اهالی فوتبال است که تمام ابعاد زندگی و شخصیت خود را فدای دیده شدن توسط افراد ناخلفی می‌کنند که هیچ جایگاهی در اجتماع و فضای واقعی ندارند. مشاهده می‌شود موقعیت و نفوذ دلال ها و برخی لیدرها در تیم ها و باشگاه ها آن قدر زیاد شده که در حقیقت باید گفت آن ها مدیرعامل، هیات مدیره و سرمربی پنهان باشگاه ها هستند، چرا که هم تیم می‌بندند، هم مدیر، مربی و بازیکن جابه‌جا می کنند، هم خط مشی به باشگاه، مربیان و بازیکنان داده و هم در تمام امورات باشگاه دخالت و اعمال نفوذ می کنند و آن مدیر، مربی و بازیکن نیز غلام حلقه به گوش آن ها هستند.

این مربی فوتبال عنوان کرد: در حقیقت آن مدیر، مربی و بازیکنان می دانند اگر بخواهند بقایی در فوتبال و آن باشگاه داشته باشند، بهتر است با برخی لیدرها و دلال ها درنیفتند و به اعتقاد بنده مشکل اصلی فوتبال کشور نیز همین است که هیچ کسی و هیچ چیز سرجای خود نیست. قدرت گرفتن بیش از حد برخی دلال ها و لیدرها و ضعف و افول شخصیتی مدیران و مربیان و باج دادن به افرادی که سرشان به تنشان نمی ارزد، بیش از یک دهه است بلای جان فوتبال کشور شده است. البته لیدر ها و ایجنت های باشرف زیادی نیز وجود دارند.

او افزود: بهتر است اهالی فوتبال خصوصا مدیران، مربیان و بازیکنان قدر شأن و جایگاه خود را دانسته و خود را بازیچه چنین افرادی نکنند و با توجه به جایگاه و منزلتی که دارند، دنبال اصل فوتبال باشند نه حواشی. از طرفی سعی کنند با تمرکز روی موارد و توانایی های فنی و مدیریتی خود نتیجه گرفته و مطرح شوند نه به واسطه آویزان شدن به این و آن. آن هم آدم هایی که سطح بسیار پایینی داشته و هدفشان استفاده ابزاری از فوتبالی ها جهت دستیابی به منافع مالی، قدرت و شهرت است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071410831
  • خبرنگار : 50228