سخنگوی مجمع پاسخ داد

در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی با وزیر کشور چه گذشت؟

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به جلسه این مجمع با وزیر کشور، به تشریح جزئیات آن پرداخت. 

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع نمایندگان خراسان رضوی با وزیر کشور، اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان به اهمیت خراسان رضوی و چالش‌های این استان در حوزه‌های راه و حمل‌ونقل، نابسامانی اتباع، مشکلات مرزی و پایانه‌ها، توجه به مشهد به عنوان کلانشهری ملی و تسهیل زیارت اشاره کردند. همچنین نمایندگان شهرستان‌های مختلف به طرح دغدغه‌های حوزه‌ انتخابیه خود در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و مسائل دانشگاه‌ها پرداختند. 

وی افزود: جمع‌بندی تمام صحبت‌های مطرح‌شده این بود که تعیین استاندار و فرمانداران جدید نقشی اساسی در حل این چالش‌ها دارد. نمایندگان در این جلسه تاکید کردند که اگر فردی در شأن و تراز خراسان رضوی برای استانداری انتخاب شود و از تعامل خوبی با نهادهایی از جمله آستان قدس، شوراهای شهر و مجمع نمایندگان برخوردار باشد، بخشی زیادی از مشکلات استان حل خواهد شد. چنین استانداری قطعا فرماندارانی قوی را هم برای شهرستان‌ها انتخاب خواهد کرد. لذا درخواست نهایی تمام نمایندگان از وزیر کشور انتخاب فردی شایسته برای استانداری خراسان رضوی بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه استاندار باید مورد قبول تمام جریانات سیاسی استان باشد، عنوان کرد: در حقیقت استاندار باید بتواند شعار وفاق ملی دولت چهاردهم را محقق کند و با برقراری تعامل مناسب با نهادهای کشوری از جمله وزارتخانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و... حق خراسان رضوی را بگیرد. 

عظیمی‌راد بیان کرد: ما در این جلسه چالش‌های استان و دغدغه‌های مردم را مطرح کردیم و وزیر کشور هم شنید. اما اینکه تا چه حد منجر به اقدامی عملی شود، در آینده مشخص خواهد شد. مهمترین اقدام مورد انتظار، تعیین استانداری قوی است. اگر فردی ضعیف برای استانداری خراسان رضوی انتخاب شود، نشان می‌دهد یا دولت به اهمیت استان پی نبرده، یا وجود برخی رویکردهای سیاسی منجر به این انتخاب شده است. در واقع تعیین استاندار گام نخست است که میزان اهمیت خراسان رضوی برای دولت را نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: ما پیش‌تر ۶ گزینه‌ را برای استانداری انتخاب و به وزارت کشور ارسال کردیم و در جلسه با وزیر کشور، نمایندگان از بین این ۶ نفر، گزینه نهایی خود را اعلام کردند. قرار شده است حتی اگر این گزینه نهایی مد نظر دولت نباشد، باز هم فردی دیگر از بین گزینه‌های اعلامی مجمع نمایندگان انتخاب شود. در نهایت هر فردی که به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شود، نمایندگان ضمن تعامل با وی، به طور جدی از استاندار پیگیر حل مشکلات خواهند بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071410822
  • خبرنگار :