تانک مرکاوا و پایگاه «رامات» اسرائیل آماج حملات موشکی حزب‌الله

مقاومت اسلامی لبنان از انهدام یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات‌های امروز خود و حمله موشکی به پایگاه هوایی «رامات دیوید» رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان-حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلیر و شریف آن و نیز دفاع از کشور و ملت لبنان و نیز در پاسخ به اشغال و حملات وحشیانه اسرائیل به شهرها، روستاها و غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷ صبح امروز شنبه پنجم اکتبر ۲۰۲۴ یک دستگاه تانک مرکاوا را هنگام پیشروی‌اش به سمت ارتفاعات «الباط» (در جنوب لبنان) با یک موشک هدایت‌شونده هدف قرار دادند و این موشک به شکل دقیقی به هدف اصابت کرد و تمامی سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» در جنوب لبنان نیز اعلام کرد: از ابتدای درگیری‌ها ۶ دستگاه تانک مرکاوای دشمن با موشک‌های مقاومت اسلامی منهدم شدند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ دیگری اعلام کرد که در راستای حمایت از غزه و دفاع از لبنان، ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز پایگاه هوایی «رامات دیوید» را با موشک‌های «فادی۱» هدف قرار داد.

رامات دیوید، پایگاهی نظامی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که در آن یک فرودگاه نظامی نیز وجود داشته و یکی از سه پایگاه هوایی مهم و اصلی در اراضی اشغالی است که  در جنوب شرق حیفا واقع شده است.

این عملیات جدید در ادامه حملات بی‌امان مقاومت لبنان است که از بامداد شنبه صورت گرفته است.

همچنین حزب‌الله لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ دیگری اعلام کرد که در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلیر و شریف آنها و دفاع از لبنان و مردم آن و نیز در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها، روستاها و غیرنظامیان، نیروهای حزب‌الله امروز شنبه، شهرک اشغالی «سعسع» در اراضی اشغالی را با ۲ موشک «فلق۲» هدف قرار دادند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403071410800
  • خبرنگار : 71496