۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان شمالی مسدود شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی در نیمه نخست امسال در این استان مسدود شده است.

وحید واسطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با انسداد این چاه‌ها از برداشت حدود ۵۳۰ هزار مترمکعب آب در سال پیشگیری شده است. در همین مدت، دو دستگاه غیرمجاز حفر چاه توقیف شد و ۳۵ دستگاه شمارشگر هوشمند آب و برق روی چاه‌های آب استان نصب شد.

وی ادامه داد: چاه‌های غیرمجاز برداشت آب زیرزمینی به‌صورت مداوم توسط گروه‌های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت، شناسایی و با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی مسدود می‌شوند.

وی از کشاورزان خواست برای بهره‌برداری بهینه از منابع آب و پیشگیری از خسارت‌های جبران‌ناپذیر به این منابع، برای هرگونه بهره‌برداری جدید، مجوزهای لازم را از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، برق ۳۰۰ حلقه چاه آب مجاز در استان قطع شده است. سال گذشته از سوی وزارت نیرو دستورالعملی بر مبنای مدیریت توأمان برق و آب صادر شد و میزان برداشت آب این چاه‌ها براساس پروانه موجود امسال به پایان رسیده است. با انجام این اقدام تا پایان امسال شاهد صرفه‌جویی میزان قابل توجهی از آب در چاه‌های مجاز خواهیم بود.

۲۳۸۰ حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد که میزان برداشت سالانه آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب است.

چاه‌های غیرمجاز، یک پدیده زنده هستند و همیشه این شرکت آن‌ها را مسدود می‌کند، اما سودجویان باز هم در حال حفر کردن هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071410791
  • خبرنگار : 50046