ساختار مقاومت با ترور رهبران آن تغییر نمی‌کند

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این‌که اقدام ایران در پاسخ به جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی بر اساس منشور ملل متحد بوده، گفت: رژیم صهیونیستی در اقدامات فراقانونی خود تمامیت ارضی ایران و شهروندان جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجتماع عظیم و پر شکوه مردم در نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، اتحاد و همبستگی مسلمانان را موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان خواندند و تأکید کردند: بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌آشام صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.

همچنین رهبر انقلاب، عملیات طوفان‌الاقصی را که سال گذشته در همین ایام رخ داد، حرکتی درست، منطقی و منطبق بر قوانین بین‌المللی و حقوق ملت فلسطین خواندند و از دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین تجلیل کردند.

مقام معظم رهبری بر همین اساس، اقدام درخشان چند شب قبل نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی را کاملاً مشروع و قانونی خواندند و گفتند: اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد، افزودند: ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم و آنچه معقول، منطقی و درست است طبق نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود عمل می‌شود، همچنانکه این کار انجام شد و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناتوانی دشمن پلید در صدمه جدی زدن به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس و جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل‌الله را علت اقدام آنها به ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین دانستند و گفتند: دشمن این اقدامات را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند، اما نتیجه این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه تاریخ است.

ایشان با اشاره به سی سال مبارزه و تدبیر صبورانه و منطقی شهید نصرالله و ارتقاء گام به گام حزب‌الله که باعث عقب راندن رژیم صهیونی در مقاطع گوناگون شد، افزودند: حزب‌الله حقاً شجره طیبه است و حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن، عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان هستند.

اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

حق قانونی ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

«سید جعفر رضوی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از بیانیات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: این‌که رهبری به قانونی بودن اقدام ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کردند به منشور ملل متحد برمی‌گردد که حق دفاع از خود را به کشورها اعطا می‌کند. علاوه بر این‌ در کنوانسیون‌های دیگر ژنو نیز به این موضوع تصریح شده است. 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در اقدامی که علیه جمهوری اسلامی ایران هم در ترور شهید هنیه، هم در موضوع حمله به کنسولگری ایران در دمشق و نیز شهادت سردار نیلفروشان انجام داد، حریم جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایران را مورد هدف قرار داد که براساس منشور سازمان ملل متحد اقدامی تجاوزکارانه شناخته می‌شود. در واقع جمهوری اسلامی ایران، تمامیت ارضی و شهروندان آن را هدف قرار داده است. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: کشورهای غربی و آمریکا مدعی هستند و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را تجاوز نمی‌دانند، در حقیقت این نوع موضع‌گیری در غرب و آمریکا روش فراقانونی عمل کردن رژیم صهیونیستی است که ادامه دارد. این رژیم در سال‌های متوالی خود را فراتر از قوانین بین‌المللی دانسته است. در واقع با فراقانونی توصیف کردن حملات این رژیم به جای این‌که تجاوزات را محکوم و یا تبعات آن را یادآوری و گوشزد کنند، قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.  


 

مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله در تهران

با شهادت رهبران مقاومت، ساختار آن‌ها تغییر نمی‌کند

رضوی درباره این‌که آیا با ترور رهبران مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، جریان مقاومت تضعیف می‌شود؟ گفت: گروه‌های مقاومت ساختارمدار هستند و مانند ساختار سیاسی کشورها عمل می‌کنند. در  واقع اعضای ساختار مقاومت بر اساس ایدئولوژی درون آن قرار گرفته‌اند، بنابراین با شهادت رهبران آن‌ها، این ساختارها تغییر نمی‌کنند. شهید سید عباس موسوی را در سال ۱۹۹۲ به شهادت رساندند و دیدیم که ساختار مقاومت چون همیشه پابرجاست و این ساختار هیچ آسیبی ندیده است. 

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها با اعلام این‌که ساختار مقاومت تضعیف شده نوعی عملیات روانی را انجام دادند، بعد از شهادت سید حسن نصرالله از نظر کمی و کیفی چنان عمل کردند که نشان دهند ساختار حزب‌الله ضعیف شده و عملیات روانی مضاعفی را برای تضعیف افکار عمومی و حامیان مقاومت انجام دادند که آن‌ هم منجر به شکست شد.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071410770
  • خبرنگار : 71290