امام جمعه ایلام:

عشایر قشری مولد، سختکوش و مستقل در جامعه ایلام هستند

‍نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عشایر قشری مولد و سخت کوش، مستقل در جامعه استان ایلام هستند؛ بر خدمات‌رسانی بیشتر به آنها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳، در دیدار دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: در هر زمان به‌خصوص در زمان هشت سال دفاع مقدس مرزدارانی امین و باغیرت بودند، خدمات‌رسانی به عشایر برای تثبیت شغلی آن‌ها بسیار مهم است.

امام جمعه ایلام افزود: فرهنگ کار از گذشته تاکنون در بین عشایر استان وجود داشته و باید تقویت شود، اکثر نیازهای عشایر، توسط خود آن‌ها تأمین می‌شود که این مهم بسیار ارزشمند است، باید فرهنگ کار که برای خودکفایی و درآمدزایی در بین عشایر استان رواج داشت، احیا شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: صنایع دستی ظرفیت بزرگی در بین عشایر استان ایلام است که باید این مهم برای درآمدزایی رواج پیدا کند. توجه به آبرسانی و بهداشت از مهم‌ترین نیازهای عشایر استان ایلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: باید متناسب با آداب و رسوم عشایر برای کارهای فرهنگی در بین این قشر اقدام کرد، در کنار خدمات اقتصادی به عشایر، باید بسته فرهنگی برای عشایر تعریف شود و توجه به مدارس از دیگر نیازهای عشایر استان است.

وی افزود: مبلغان و روحانیون برای حضور در بین جامعه عشایر استان برای برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه ایلام همچنین بر اختصاص تسهیلات مناسب با درصد پایین به عشایر استان تأکید کرد.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071410735
  • خبرنگار : 71299