افتتاح بخش‌های جدید در بیمارستان امام خمینی نور

صبح امروز و طی مراسمی بخش اندوسکوپی و کولونوسکوپی و همچنین انبار دارویی و ساختمان جدید مدیریت دارویی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس، فرماندار نور، مدیر شبکه بهداشت و رئیس نظام پزشکی شهرستان نور، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای نور و رویان و سایر روسای ادارات شهرستان افتتاح شد.

عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی، از وجود مرجعیت نظام در دنیا که می‌تواند پایان دهنده جریان ننگین رژیم صهیونیستی باشد یاد کرد و افزود: انتظار ما از وزیر جدید اینست که در زمینه آموزش پزشکی، بهداشت و درمان برنامه‌های قوی ارائه کند.

وی گفت: به سبب اهمال دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تأمین دستگاه سی تی اسکن با معطلی بیش از یکسال به دلیل نبستن قراداد محکم، فرایند اجرا از سوی سازمان بازرسی کل کشور مورد توقف قرار گرفت و سهم نور سوخته شد و باید پروسه جدید آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور نیازمند اقدامات زیادی در حوزه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: نور چهره‌های علمی زیادی دارد و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم. ضروری است مدرسه و آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی نور در حال انجام مراحل سفت کاری است، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه در زمان سفر شهید رئیسی به مازندران اختصاص داده شد که بعد از ابلاغ دکتر عارف وارد پیمان جدید خواهیم شد و قطعا با تمام قوا پیگیر هستم.

در ادامه این مراسم بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه سبزپوشان حریم ولایت گوشه ای از قدرت خود را در برابر یاوه گویان رژیم جعلی صهیونیستی که مرتکب جنایات بزرگی شدند نشان دادند، گفت: این عملیات بخش کوچکی از صنایع نظامی در کشور ایران بود.

پولادی ادامه داد: انقلاب اسلامی مسیر خود را طی خواهد کرد، باید با اعتقاد و باور«ما می‌توانیم» را به مرحله عمل برسانیم.

فرماندار شهرستان نور حوزه بهداشت و درمان را جزء دغدغه‌های خود بیان کرد و گفت: در اولین قدم با برگزاری مجمع خیرین، ۲ میلیارد تومان جهت ساخت ساختمان «آی سی یو ۲» جمع آوری شد، همچنین اقلام مورد نیاز بیمارستان، با دعوت از بخش خصوصی تامین شد.

وی با ابراز گلایه از رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متاسفانه دستور خرید دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس که شخصا از دکتر عین‌اللهی گرفته بودیم را بجای اینکه برای ما خرید انجام دهد متاسفانه در گره گمرکی ماند و به شهرستان نرسید.

پولادی از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خواست تا رایزنی‌های لازم را جهت مصوبه موجود دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس را انجام دهند تا این مهم محقق شود و حق شهرستان پایمال نشود.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور ادامه داد: متاسفانه معاون توسعه‌ دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم بارها و بارها قول انجام کار را دادند اما عمل نکردند و امیدواریم با آمدن رئیس جدید شرایط بهتری برای شهرستان نور با توجه به جمعیت خانه دومی‌ها و گردشگران رقم بخورد.

فرماندار شهرستان نور ضمن تشکر از  دکتر صابرپور فوق تخصص گوارش که به عنوان یک جوان نوری در شهرستان خدمت ارائه می کند از کمک به جامعه بهداشت و درمان شهرستان سخن گفت و افزود: کارهای معوق بیمارستان را با قدرت بیشتری پیگیری خواهیم کرد تا سریعتر به مرحله پایان برسانیم. 

فرماندار شهرستان با بیان تحمیل خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب‌ها به شهرستان، از ادامه روند پروژه‌های گازرسانی و برق ۶۳/۲۰ به بلده و روکش‌های آسفالت معابر یاد کرد و در پایان گفت: مهمترین موضوع برای ما رضای خدا و مردم است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مجتبی محمدی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) نور با اشاره به وجود همه مشکلات و کمبودها از ارائه بهترین خدمات درمانی به همشهریان سخن گفت و اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر نداشتن بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی در این بیمارستان بود که دغدغه فعال کردن آن را داشتیم.دستگاه آندوسکوپی با ورژن خیلی خوب خریداری شده بود و دستگاه کولونوسکوپی نیز توسط خیر سلامت، خانواده مرحوم رحمان سعیدی، با اعتبار ۲ میلیارد تومان خریداری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) نور افزود: با توجه به توانایی فوق تخصص گوارش و افزودن ۲ دستگاه دیگر، شهرستان به بلوک گوارش غرب مازندران تبدیل می‌شود که در این زمینه نیازمند حمایت‌های نماینده مجلس و فرماندار شهرستان هستیم.

محمدی با اشاره کمک بیش از ۵ میلیارد تومانی خیرین سلامت در جهت خرید تجهیزات بیمارستان در سال گذشته از قول شهرداری نور برای آسفالت کل محوطه بیمارستان خبر داد و با اشاره به کمبود ۳۰ نیروی پرستار و کمک پرستار در بیمارستان از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس خواست تا در جهت افزایش حقوق همکاران بیمارستان تلاش کنند. 

وی خاطرنشان کرد: پروژه مدیریت و انبار دارو با اعتبار ۳ میلیارد تومان انجام شد که یک و نیم میلیارد از محل دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و ۸۰۰ میلیون تومان توسط آقای خطیبی و مابقی توسط بیمارستان به اتمام رسید تا داروها در مکان مناسب‌تری نگهداری شود.
 
رئیس بیمارستان امام نور نیز با ابراز تاسف از خلف وعده بیش از یکسال و نیم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خرید دستگاه سی تی اسکن، گفت: دانشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) نور را در اولویت ۱۴ کشور قرار داد در حالی که با توجه به تصادفات، افزایش جمعیت و گردشگرپذیر بودن باید در اولویت اول قرار می‌گرفتیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071410714
  • خبرنگار : 50194