آغاز کوچ ۴۵۰ خانوار عشایر بروجرد به مناطق عشایری

رئیس اداره امور عشایر بروجرد از آغاز کوچ ۴۵۰ خانوار عشایر شهرستان به مناطق عشایری خبر داد.

نورالله مصطفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کوچ عشایر بروجرد از ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ آبان‌ ماه ادامه خواهد داشت. این عشایر از مناطق ییلاقی  به مناطق قشلاقی واقع در جنوب لرستان و استان‌های ایلام کوچ می‌کنند که شش ماه از سال برای تعلیف دام‌های خود در مناطق ییلاقی مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: تأمین و توزیع علوفه دامی جو و کنسانتره، توزیع آرد خانه پزی، آبرسانی سیار توسط سیزده کامیون آب‌رسان، اجرای پروژه‌های آب  پایدار در مناطق عشایری، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، توزیع پنل خورشیدی و توزیع سوخت نفت و گاز از خدمات ارائه‌شده به خانوارهای عشایری است.

مصطفی‌نژاد گفت: اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین سالانه ۱۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تولیدی عشایر رفع مشکلات آن‌ها در اولویت قرار دارد و از جمله رفع مشکل دسترسی عشایر شهرستان به آب آشامیدنی بهداشتی و سالم با وجود چشمه‌های فراوانی که در مناطق عشایری وجود دارد با همکاری دستگاه‌های متولی در حال پیگیری است.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد افزود: با ساخت دو باب مخزن ذخیره آب ۳۰ خانوار عشایر تمام کوچ‌رو منطقه از نعمت آب‌ شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند. این دو باب مخزن ذخیره آب در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071410657
  • خبرنگار : 50175