معاون استاندار کرمان:

دامپزشکی خدمات ارزنده‌ای ‌برای بهداشت همگانی و اقتصاد کشور ارائه می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در پیامی به مناسبت روز ملی دامپزشکی، این روز را به همه دامپزشکان و کارکنان مراکز دامپزشکی استان تبریک گفت.

امیرحسن زاده در این پیام آورده است: «نامگذاری ۱۴ مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ملی دامپزشکی، فرصتی برای آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات ارزنده و پاسداشت زحمات دامپزشکان در حوزه‌های بهداشت همگانی و اقتصاد کشور است.

دامپزشکان و کارکنان مراکز دامپزشکی از عناصر اصلی حفظ کیفیت و سلامت دام و طیور هستند و در این مسیر به شکوفایی و پیشرفت اقتصاد استان و کشور کمک می‌کنند».

به گزارش ایسنا، همچنین فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر با گرامیداشت روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: دامپزشکان به عنوان تلاشگران یک نهاد سلامت‌محور در خدمت تولیدکنندگان هستند.

وی افزود: ارائه خدمات دامپزشکی و انجام ماموریت‌های هر روزه به مناطق روستایی و عشایری به زمان و مناسبت خاصی بستگی ندارد و کارکنان دامپزشکی نرماشیر در تمام طول سال با حضور در محل دامداری‌ها در مناطق محروم و دورافتاده خدمات خود را به بهره‌برداران ارائه می‌کنند.

امنیت غذایی مرهون زحمات دامپزشکان است

زارع پور عنوان کرد: شعار سال ۱۴۰۳ «دامپزشکی، ۱۰۰ سال خدمت، یک قرن افتخار» انتخاب شده که فرصت مغتنمی است تا اقشار مختلف با فعالیت‌های این نهاد خدمت‌رسان آشنا شوند زیرا که سلامت و امنیت غذایی مرهون زحمات دامپزشکان عرصه سلامت است تا ایمنی و بهداشت تغذیه جامعه به خوبی برقرار شود.

رئیس دامپزشکی نرماشیر با اشاره به اینکه در هفته دامپزشکی خدمات رایگان در مناطق محروم روستایی و عشایری ارائه می‌شود، گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی جایگاه‎‌های دامی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار روستایی علیه بیماری هاری، ویزیت و معاینه دام و برگزاری کلاس آموزشی بخشی از فعالیت‌های این اداره خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: نگاه امروز دامپزشکی، ارائه خدمات بهینه به روستاییان، عشایر و دامداران به عنوان جامعه هدف بوده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071410610
  • خبرنگار : 50474