حمله سیاست‌مداران فرانسوی به دانشگاه حامی فلسطین در ترکیه

گروهی از سیاستمداران فرانسوی که به ‌خاطر دیدگاه‌ها و نظرات تند علیه مسلمانان در پارلمان اروپا شناخته شده هستند، یکی از دانشگاه‌های ترکیه را به دلیل انتقاد رئیس دانشگاه از اسرائیل و حمایت از فلسطین هدف انتقاد و حملات خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، نادین مورانو، نمانیده مجلس فرانسه و وزیر سابق این کشور در نامه‌ای خطاب به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پروفسور شهموس دمیر، رئیس دانشگاه اسلام، علم و فناوری غازی‌انتپ را به نزدیک بودن به گروه‌های فلسطینی متهم کرد و از اتحادیه اروپا خواست روابط خود را با این دانشگاه سرشناس فورا قطع کند.

در این نامه که امضای چند سیاستمدار دیگر فرانسوی هم دیده می‌شود، ادعا شده که دانشگاه غازی‌انتپ از حماس حمایت می‌کند و شراکت اراسموس+ اتحادیه اروپا با این دانشگاه با توجه به حمایتش از فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل، یک رسوایی است. نکته عجیب این است که در بخشی از نامه از نقش اسلام در برنامه‌های آموزشی این دانشگاه انتقاد شده است.  این نامه در زمانی منتشر شده است که جریانات اسلام هراسی و احزاب راست افراطی در سراسر اروپا و پارلمان اروپا تقویت شده است. این مساله به خوبی نشان می‌دهد که سیاست‌های ضد اسلامی از سوی این جریان‌ها فقط به مباحث امنیتی محدود نمی‌شود، بلکه به همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز سرایت کرده است. نامه سیاستمداران فرانسوی بر اساس ادعاهایی است که در یکی از هفته‌ نامه‌های فرانسوی منتشر شده است.

این در حالی است که دانشگاه‌های ترکیه همچون صدها موسسه آموزشی دیگر در سراسر جهان، اردوگاه‌هایی را برای اعتراض به حمله وحشیانه اسرائیل به غزه در اوایل سال جاری سازماندهی کردند. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071410550
  • خبرنگار : 71967