رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

سازماندهی ۲.۶ میلیون ورزشکار در کشور/ سالانه ۱۵۰۰ تست دوپینگ می‌گیریم

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار در کشور سازماندهی شده‌اند.

 غلامرضا نوروزی در سفر به کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین آمار ورزشکاران سازمان یافته در کشور، اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار در کشور سازماندهی شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره هدفگذاری صورت گرفته برای افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته کشور تا پایان امسال نیز گفت: باتوجه به دستور وزیر پیشین ورزش و جوانان، تا پایان امسال آمار ورزشکاران سازمان یافته باید به حدود ۸ تا ۱۰ درصد از کل جمیعت کشور برسد که هرچند تحقق آن کاری سخت است، اما در این مسیر تلاش خواهیم کرد. 

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در ادامه به تست‌های دوپینگ که سالیانه از ورزشکاران کشور گرفته می‌شود اشاره کرد و گفت: در طول سال ۱۵۰۰ تست دوپینگ را از رشته‌های مختلف براساس پرخطر بودن و یا کم خطر بودن و نیز برگزاری رویدادهای مختلف مانند المپیک و بازی‌های آسیایی و ... می‌گیریم. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار تست‌های دوپینگ از رشته فوتبال گرفته می‌شود، چراکه این رشته پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در کشور است. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071410536
  • خبرنگار : 50184