شمارش معکوس برای رسیدن آب سامانه گرمسیری به زمین‌های کشاورزی ایلام

مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی کشور از طرح شبکه آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور (سامانه گرمسیری) در استان ایلام بازدید کرد.

امید شفیعی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در خصوص این بازدید و نتایج ان به ایسنا اظهار کرد: در ابتدای بازدید از وضعیت و پیشرفت فیزیکی سد کنجانچم که علاوه بر تأمین آب شرب و صنعت شهرستان مهران، بالغ بر ۱۱ هزار هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی معروف به سامانه گرمسیری را مشروب می‌کند، بازدید شد و برای آماده‌سازی شبکه آبیاری فرعی داخل اراضی، روند اجرایی خطوط اصلی و نیمه‌اصلی، سامانه تحت قرارداد وزارت نیرو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با برنامه زمان‌بندی اجرای شبکه‌های فرعی اراضی تحت قرارداد وزارت جهادکشاورزی مطابقت داده شد و با دقت نظر در خصوص زمان تحویل آب از طرف وزارت نیرو، برنامه اجرایی پیمانکاران و عوامل اجرایی طرح مشخص شد.

وی افزود: در ادامه بازدید در شهرستان مهران از شبکه آبیاری فرعی زمین‌های گاوی و شهرک اسلامیه بازدید و بررسی‌های لازم به‌عمل آمد.

شفیعی خاطرنشان کرد: در ادامه از عملیات اجرایی شبکه‌های فرعی آبیاری اراضی گلم‌زرد، کلنجستان، کره‌پو و لیگ ۲ در شهرستان ایلام که پیشانی شروع طرح در استان ایلام هستند و در سطح یک هزار و ۴۷۰ هکتار در مرحله اجرا است بازدید شد و در محل کارگاه و دفتر نظارت طرح، جلسه‌ای برای پیشبرد هر چه سریع‌تر کار برگزار و تمام مسائل فنی طرح برابر برنامه زمان‌بندی آن بررسی و با گزارشات دقیقی که از عوامل اجرایی احصاء شد تا چند ماه آینده  آب‌اندازی و بهره‌برداری از طرح آغاز خواهد شد.

وی در خصوص نتیجه بازدیدها و اینکه آیا زمان نهایی آمدن آب سامانه مشخص شده یا خیر افزود: نتیجه تلاش‌ها و بازدید مثبت است و کارهای نهایی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071410532
  • خبرنگار : 71299