یک فعال حقوق بشر خطاب به دانشگاه‌ها:

به اعتراضات حامی فلسطین احترام بگذارید

یک کارشناس حقوق بشر فعال در سازمان ملل متحد از دانشگاه‌ها خواست که به اعتراضات حامی فلسطین احترام بگذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت خبری سازمان ملل متحد، این کارشناس حقوق بشر سازمان ملل گفت که دانشگاه‌ها باید به فعالیت های مسالمت آمیز احترام بگذارند و در سیاست های سرکوبگرانه‌ای که جنبش همبستگی با فلسطین در دانشگاه‌های خود را هدف قرار می دهد، تجدید نظر کنند.

او از مؤسسات دانشگاهی خواست که «اهمیت مشارکت معنادار و آزادانه جوانان و کمک‌های ارزشمند آنها برای حقوق بشر، کرامت، صلح و عدالت، از جمله از طریق استفاده از آزادی‌های عمومی را به رسمیت بشناسند و به آنها احترام بگذارند».

جینا رومرو یک گزارشگر ویژه در مورد حقوق آزادی افراد هشدار داد که «سرکوب وحشیانه جنبش اعتراضی در دانشگاه، تهدیدی عمیق برای نظام‌ها و نهادهای دموکراتیک است».

به‌علاوه، خطر بیگانه‌کردن یک نسل از آزادی، آسیب رساندن به مشارکت و درک آن‌ها از نقششان در فرآیندهای دموکراتیک و همچنین ناتوانی آنها در مسئولیت پیشگیری از بروز جنایات وحشیانه را بهمراه دارد.‌

جنبش های همبستگی بین المللی در حمایت از مردم فلسطین، از جمله حق تعیین سرنوشت آنها، از زمان آغاز جنگ غزه در نزدیک به یک سال پیش در این ماه افزایش یافته است.

در این خصوص و در حمایت از مردم غزه، تظاهرات، اردوگاه‌ها و دیگر انواع تجمعات مسالمت‌آمیز در سراسر جهان برگزار شده است که بسیاری از اعتراض‌ها توسط دانشجویان رهبری می‌شوند.‌

با بازگشت دانشجویان از تعطیلات تابستانی، تجمعات مسالمت آمیز در دانشگاه های سراسر جهان از سر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071410424
  • خبرنگار : 71603