استاندار همدان:

هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند

استاندار همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان همدان محور توسعه گردشگری است، گفت: محوطه تاریخی هگمتانه می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب کند.

حمید ملانوری‌شمسی عصر جمعه ۱۳ مهرماه در بازدید از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه، اظهار کرد: استان همدان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به ویژه غار علیصدر، محوطه جهانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر به عنوان یکی از شاخص‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته می‌شود.


وی تصریح کرد: مجموعه‌های تاریخی همچون "هگمتانه" که به تازگی به ثبت جهانی رسیده، فرصت‌های بزرگی برای توسعه صنعت توریسم در استان فراهم کرده و می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب کند.
او با بیان  اینکه در راستای توسعه استان همدان، برنامه‌های متعددی با محوریت گردشگری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: بازدید امروز از مجموعه‌های تاریخی نیز با هدف پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت این حوزه انجام شد.

ملانوری شمسی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری در همدان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای استان است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با جذب گردشگران داخلی و خارجی، این اهداف محقق شود و در عین حال، معرفی جدی و شایسته‌ای از جاذبه‌های این منطقه شکل بگیرد.
استاندار همدان اظهار کرد: توسعه آینده استان همدان به محور گردشگری وابسته است و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و پیگیری‌های لازم، می‌تواند به یکی از مقاصد برجسته گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071310395
  • خبرنگار :