دومین نمایشگاه ملی فن‌نما در اصفهان به کار خود پایان داد

امروز ۱۳ مهرماه، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری «فن‌نما» در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.  

دومین نمایشگاه ملی فن‌نما که از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه، به مدت ۴ روز، در اصفهان میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع بزرگ و استارتاپ‌ها از سراسر کشور بود، امروز به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این نمایشگاه، مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، در سخنان خود آماری در خصوص انمایشگاه ارائه و اظهار کرد: امسال در این نمایشگاه، حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد تحقیق و توسعه و ۲۰ صنعت بزرگ حضور داشتند و از ۱۵ شهر مختلف افراد در مقام غرفه‌دار و بازدیدکننده در نمایشگاه شرکت کردند. همچنین، بیش از ۳۰ مهمان خارجی از کشورهای ارمنستان، عراق، ترکیه، روسیه و عمان در نمایشگاه فن  نما حضور یافتند.

نصوحی همچنین افزود: ۴ رویداد مختلف از جمله مسابقه ملی رباتیک و مسابقه بازی‌سازی رایانه‌ای در طول نمایشگاه برگزار شد. طبق آمار تا ظهر روز اختتامیه، حدود ۱۵۰۰ دانش‌آموز، ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰۰ نفر از نمایشگاه بازدید عمومی داشتند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان نیز به تحقق همکاری‌های بین‌المللی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای مهمانان خارجی ما در این ایام ۵۰ جلسه کاری تدارک دیده و برگزار شد. این امر نشان‌دهنده تلاش برگزارکنندگان برای گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه فناوری و نوآوری است.

نصوحی همچنین به نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز ایسپا در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اشاره و اعلام کرد: ۷۴ درصد از بازدیدکنندگان رضایت کلی از نمایشگاه فن‌نما داشتند. ۷۵ درصد بازدیدکنندگان برای اولین بار بود که از فن‌نما بازدید می‌کردند و بیش از ۸۰ درصد از زمان برگزاری نمایشگاه در مهرماه رضایت داشتند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال نمایشگاه فن‌نما میزبان ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد تحقیق و توسعه، ۲۰ صنعت بزرگ، و بیش از ۳۰ مهمان خارجی بود. علاوه بر این، ۴۳ رویداد جانبی در طول نمایشگاه برگزار شد و تا روز اختتامیه، حدود ۷۰۰۰ نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

حامد یزدیان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نیز تصریح کرد: آنچه من در این نمایشگاه دیدم برایم این امید را ایجاد کرد که ما در عرصه‌های مختلف فناوری و نوآوری بتوانیم در سال‌های آینده شاهد شکوفایی‌ها و بهره‌مندی از هوش و استعداد جوانان ایران باشیم.

عباس مقتدایی، نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم اصفهان، نیز اظهار داشت: ما در موقعیتی هستیم که نه فقط در عرصه سیاسی، بلکه در عموم عرصه‌های علم و فناوری حرف‌های قابل توجهی برای گفتن داریم. اصفهان هم از نظر نیروی انسانی، هم از نظر زیرساخت‌ها و هم از نظر انواع و اقسام زیرساخت‌های فناوری و تکنولوژی عملی جایگاه مناسبی دارد.

مقتدایی همچنین تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قطعاً همه تلاش خودش را خواهد کرد که هم در فصل بودجه و هم در انواع قانون‌گذاری و اقسام نظارت‌ها، کاری بکند که دانشمندان و سرآمدان علم، فرهنگ و فناوری بتوانند تحقیقات و اقدامات فناورانه خود را به نحو شایسته‌تر انجام دهند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071310384
  • خبرنگار :