متقی: افغانستان امن است؛ جهان برای توقف جنایات اسرائیل اقدام کند

سرپرست وزارت خارجه طالبان با تاکید بر این که کابل از نظرات کشورهای شرکت کننده در فرمت مسکو درباره افغانستان استقبال می‌کند، گفت: افعانستان امروزی امن است و هر تهدیدی که از بیرون متوجه افعانستان شود، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان روز جمعه و در اظهاراتی در نشست فرمت مسکو گفت: نشست فرمت مسکو مثبت و خیلی خوب بود و نظرات کشورهای شرکت کننده همه مثبت بود، همه می خواهند با افغانستان تعامل خوبی داشته باشند در عرصه های اقتصادی، سیاست و غیره؛ ما از نظرات شان استقبال می کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از مستحکم شدن توافقات با کشورها، خاطرنشان کرد: افعانستان امروزی، افغانستان امن است، هر تهدیدی که از بیرون متوجه افعانستان شود و در درون افعانستان هم شکل گیرد، جلوی آن ها گرفته می شود، داعش بیرون از افغانستان مراکزی دارد اما در افغانستان مرکزی ندارد.

امیرخان متقی در ادامه بیان کرد: اکنون زمینه مساعد است که افغانستان به مرکز اقتصادی ترانزیت و اتصال آسیای مرکزی و جنوبی تبدیل شود.

سرپرست وزارت خارجه طالبان همچنین ابراز خرسندی کرد از این که سطح دیپلماتیک افعانستان و کشورهای منطقه روز به روز افزایش می یابد.

او به ناکامی نظام بین‌المللی در جلوگیری از کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفت: جهان برای توقف جنایات رو به گسترش رژیم صهیونیستی اقدام فوری کند. 

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310344
  • خبرنگار : 71290