آیت الله عاملی:

حفظ وحدت و کمک به آوارگان لبنان وظیفه ماست

امام جمعه اردبیل گفت: وظیفه ما در حال حاضر این است که اول به صورت مردمی نه دولتی به آوارگان لبنان کمک کنیم این مساعدت بر هر مسلمانی واجب شرعی است و دوم وحدت را حفظ کنیم و کسی را متهم نکنیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی امروز ۱۳ مهر در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اهالی انقلابی و ولایت‌مدار اردبیل برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله ضایعه‌ای است که هیچ وقت جبران نخواهد شد در میان جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی این جنایت از بزرگترین جنایات است رژیم از وبال هر جنایتی راحت بماند از وبال این جنایت خلاص نخواهد شد. حجاج بن یوسف خیلی از بزرگان را کشت اما وقتی سعید بن جبیر را کشت طومار زندگی نحسش برچیده شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن سید جلیل القدر یک پدیده بود محصول سیستم نبود در میان روحانیت شیعه از استثنایی‌ترین‌ها بود اوصافی داشت که همه آن اوصاف می‌تواند الگوهای بزرگ برای نسل حاضر باشد.

وی در وصف شخصیت و سلوک سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: یک خصوصیت بزرگ و وصف قدسی سید حسن نصرالله این بود که به قانون شوم هدف وسیله را توجیه می‌کند معتقد نبود برخلاف اسرائیل که سیل‌آسا مردم عادی را برای رسیدن به اهداف خود می‌کشد اگر سید حسن نصرالله مثل او عمل می‌کرد قطعاً اسرائیل سقوط می‌کرد اما جوانمردی در جنگ را کنار نگذاشت.

آیت‌الله عاملی گفت: وعده صادق دوم دو مطلب مهم را دنبال می‌کرد: در وهله اول انتقام اسماعیل هنیه و سید مقاومت بود و لذا قلب تمام مسلمان‌ها را خوشحال کرد اوج و وسعت خوشحالی ملت‌های مسلمان ثابت کرد که ایران اسلامی در قلب‌ها جا دارد عجیب است که در پارلمان‌های کشورهای اسلامی هم جشن گرفته شد.

وی گفت: اما مهمتر از انتقام این است که این حمله اوج اقتدار نظامی و اوج تکنولوژی دفاعی ایران و علمیت کامل آن را نشان داد و این موجب غرور و افتخار هر ایرانی است.

امام جمعه اردبیل افزود: جامعه به اصطلاح جهانی  از  اقدام ایران به شدت ناراحت است اما نه به خاطر اضرار موشک‌ها بلکه به خاطر اینکه چرا یک کشور خارج از جامعه به اصطلاح جهانی توانسته در محاصره تکنولوژی به این تکنولوژی دست پیدا کند و برای آنها دردسر درست کند.

آیت الله عاملی گفت: یک برکت این انتقام این است که معلوم شد اسرائیل یک قدرت شکست ناپذیر نیست بلکه " اوهن من بیت العنکبوت " است. روزگاری بود اسرائیل می‌گفت اگر کسی یک شکلات به نیت دشمنی با ما به طرف ما پرتاب کند ما با بمب اتمی او را می‌زنیم و حالا ...

وی با تبیین وظایف مسلمان‌ها در شرایط حساس اخیر گفت: وظیفه ما در حال حاضر چند مطلب است اول اینکه مردم به صورت مردمی نه دولتی به آوارگان لبنان کمک کنند این مساعدت بر هر مسلمان واجب شرعی است یک میلیون جمعیت در لبنان در اردوگاه‌ها بدون امکانات زندگی می‌کنند. دوم وحدت را حفظ کنیم این و آن را متهم نکنیم سر مدیریت‌ها یکدیگر را تنقیص نکنیم در خصوص مصالح کلان که توسط بزرگان نظام و شورای امنیت ملی تعیین می‌شود انتقاد و خدشه وارد نکنیم.

آیت الله عاملی اضافه کرد: سوم متوجه جنگ روانی دشمن باشیم این روزها جنگ روانی به اوج رسیده است ده‌ها نمونه می‌توانم ذکر کنم ولی نمی‌خواهم مروج شبهات دشمن باشم به نام شخصیت‌ها مطالب خلاف امنیت ملی منتشر می‌کنند که همه دروغ است و انسان دروغگو فقط از سر خواری نفس دروغ می‌گوید.(لا یکذب الکاذب الا من مهانه نفسه)

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تشریح کرد: ملت ایران این روزها شدیداً بمباران روانی می‌شود اکثریت ملت ایران آن اخبار جعلی را نمی‌پذیرد اما شاید عده‌ی اندکی باور کنند من از آن عده قلیل می‌خواهم حداقل احتمال دهند که آن اخبار جعلی است و بدون واهمه حقیقت را از خود مسئولین ایرانی بپرسند.

 امام جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم از زحمات بسیار ارزشمند آنها در موضوع امنیت تشکر می‌کنیم نیروی انتظامی و مرزبانی در این اواخر به طور مکرر مورد هجمه دشمن قرار گرفته و شهداء گرانقدری برای امنیت کشور تقدیم کرده‌اند امروز نیز بعد از نماز جمعه یکی از شهدای مرزبانی را که در غرب کشور به شهادت رسیده تشییع خواهیم کرد همه باید در برابر عظمت کار این عزیزان خضوع و با نظر قداست به مسئولیت نیروی انتظامی و مرزبانی نگاه کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071310294
  • خبرنگار :